Nexcom øger sin omsætning med 30%

Selskabsmeddelelse nr. 01-2024

København d. 26 Marts 2024

Nexcom's AI vil stå for taxi-bookinger i Norden og Tyskland

Fremtiden byder på flere og flere stemmebaserede AI-løsninger, og taxibranchen er ingen undtagelse. Finn Frogne A/S, som er Nordens største leverandør af it-løsninger til taxibranchen, og Nexcom har indgået en grossistaftale om levering af Nexcom’s AI styrede stemmerobot, VIBE - Voice Interface Booking Engine.

”AI er ganske enkelt fremtiden for betjening af kunder, og med vores teknologi kan vi tilbyde virksomheder en AI-partner som forstår, hvordan man både leverer gode kundeoplevelser og samtidig effektiviserer”, siger Nexcom’s CEO Rolf Adamson.

VIBE modtager allerede i dag flere end 75.000 bestillinger om måneden, men med denne aftale forventer vi samlet at nå mellem 400 og 500.000 månedlige bestillinger inden udgangen af 2024.

Aftalen har en potentiel samlet årlig værdi på mere end DKK 5 mio. som vil øge Nexcom’s transaktionelle ARR med ca. 30%. Der er forventet opstart H1 og dermed vil aftalen først få fuld effekt for året 2025. Aftalen vil have økonomisk effekt fra H2 2024 og dette vil blive indregnet i den guidance der offentliggøres for 2024 i forbindelse med årsrapporten.

Aftalen er gældende for hele Norden, samt Tyskland og kan udvides efter behov.

Nexcom er en ”Software as a Service” (SaaS) virksomhed, der udvikler og leverer AI løsninger som virksomheder anvender til at effektivisere deres kundebetjening.  Vores tilgang er baseret på at udnytte styrken i software-robotter, machine learning og AI kombineret med en dyb viden om drift af kundeservice. Vi hjælper med at forbedre produktiviteten, få mere indsigt i processer og årsager til fejl for at kunne træffe informerede beslutninger og tiltag, og på den måde sikre ensartede kundeoplevelser af høj kvalitet.