Nexcom's udbud er markant overtegnet, men alle 2.722 nye investorer modtager aktier.

Nexcom's samlede udbud af aktier på op til 31,8 mio. kr. er blevet positivt modtaget af investorerne, der samlet har tegnet for 68 mio. kr. svarende til, at maksimumudbuddet er overtegnet med 115%. Det har derfor været nødvendigt at reducere tegningsordrerne, men alle investorer modtager minimum 425 stk. aktier, svarende til minimumtegningsordren.

Selskabsmeddelelse nr. 2-2021

26. januar 2021

Nexcom A/S offentliggør i dag resultatet af udbuddet af aktier i forbindelse med optagelse til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark, jf. selskabsmeddelelse nr. 1-2021 af 11. januar 2021 og virksomhedsbeskrivelsen, der ligeledes blev offentliggjort den 11. januar 2021.

CEO Rolf Adamson: "Vi er utroligt glade for den store opbakning fra over 2.700 investorer, der har vist os stor tillid og tro på, at vi kan fortsætte Nexcom's globale vækstrejse med afsæt i vores danske og amerikanske set-up. Vi ser meget frem til at levere på alle dele af vores strategi, herunder udrulningen af Nextgen AI på alle markeder".

Udbuddet blev planmæssigt lukket den 22. januar kl. 23:59. Nexcom har modtaget tegninger fra 2.722 investorer for i alt 5.769.146 stk. aktier. Selskabets udbud af op til 2.683.543 stk. aktier, heraf 2.472.573 stk. nye aktier, til en udbudskurs på 11,85 kr. pr. aktie er således fuldtegnet, hvilket giver Nexcom et bruttoprovenu 29,3 mio. kr. fra udbuddet af nye aktier og en markedsværdi på 129,2 mio. kr.

Første handelsdag på Nasdaq First North Growth Market Denmark forventes at være den 29. januar 2021 under symbolet ”NEXCOM”.

Resumé af Udbuddet:

• Samlet udbud på 2.683.543 stk. aktier til en udbudskurs på 11,85 kr.

• Nexcom udsteder 2.472.573 stk. nye aktier til en udbudskurs på 11,85 kr. pr. aktie, hvilket giver et bruttoprovenu på 29,3 mio. kr.
  • Der er tildelt aktier til 2.722 aktiedepoter.
  • Baseret på udbudskursen er Nexcom's markedsværdi efter gennemførelse af udbuddet 129,2 mio. kr.
  • Free float er 35%.

Allokering

På grund af den store interesse for udbuddet er der foretaget følgende allokering:

• Alle forhåndstegnere har modtaget 100% af deres tegningsordrer.

• Alle ordrer op til 250.000 kr. (21.097 stk. aktier) har modtaget 425 stk. aktier samt 9% af ordren, der overstiger 425 stk. aktier.
  • Alle ordrer på 250.000 kr. (21.098 stk. aktier) eller mere er blevet tildelt aktier på individuel basis efter selskabets og dets Certified Advisers vurdering.

Supplerende information

Registrering af kapitalforhøjelsen i Erhvervsstyrelsen ventes at ske den 28, januar 2021. Første handelsdag på Nasdaq First North Growth Market Denmark for selskabets aktier forventes at være den 29. januar 2021, under symbolet ”NEXCOM” og ISIN DK0061417144. Optagelsen til handel forudsætter, at Nasdaq First North formelt godkender ansøgning om optagelse af Nexcom's aktier til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark. Sydbank er afviklingsagent i forbindelse med udbuddet.

CEO Rolf Adamson

Tlf.: +45-70 555 455