“Livsstil er en livsstil” af Anders Matthesen er sommerens mest populære bog på Nextory

Multikunstnerens, Anders Matthesen, bog “Livsstil er en livsstil” er sommerens mest streamede bog blandt Nextory’s danske brugere. Thomas Brunstrøm og Thorbjørn Christoffersen er også at finde blandt toplisten som børnenes favorit forfattere med titlen “Sallys far slår til igen”.

På sommerens andenplads af mest populære bøger finder vi Julie hastrup med bogen “Kryb”, som er niende bog i den populære serie om politiefterforskeren Rebekka Holm. Og så kan det nævnes at første bog i serien “En torn i øjet” ligger på fjerdepladsen denne sommer. En rigtig up-and-comer på årets liste er  “Mord på kostskolen” af Lucinda Riley og “Sektion M I” af Christina Larsson.

De bedste stemmer

Githa Lehrmann er den mest populære indlæser denne sommer og har indlæst populære bøger, som  “Natriumchlorid” af Jussi Adler-Olsen og klassiske børnebogsserier, som “Peter Pedal” af H.a. Rey. Hun følges tæt af Thomas Gulstad og Anders Matthesen, som begge er nye i toplistens indlæsere.

Sommerens mest populære bøger 2022

1. Livsstil er en livsstil: En selvhjælpsbog der kan hjælpe dig til at hjælpe dig selv - med selvhjælp - Anders Matthesen (Gyldendal)
2. Kryb - Julie Hastrup (Politikens Forlag)
3. Mord på kostskolen - Lucinda Riley (Cicero)
4. En torn i øjet - Julie Hastrup (Politikens Forlag)
5. Sektion M I - Christina Larsson (Word Audio Publishing International)

Sommerens mest populære bøger 2022 - børn
1. Sallys far slår til igen - Thomas Brunstrøm, Thorbjørn Christoffersen (Carlsen)

2. Sallys fars fede ferie - Thomas Brunstrøm, Thorbjørn Christoffersen (Carlsen)
3. Harry Potter og De Vises Sten - J.K. Rowling (Pottermore Publishing)
4. Hvem har pruttet i Lasse-Leifs bukser? - Mette Finderup (Forlaget Alvilda)
5. Kaninen der så gerne ville sove: - En ny måde at få dit barn til at falde i søvn på - Carl-Johan Forssén Ehrlin (Forlaget Alvilda)

Sommerens mest populære genre 2022
1. Fiktion
2. Personlig udvikling
3. Biografier og reportage
4. Børnebøger
5. Samfund og politik

Sommerens mest populære indlæsere 2022

1. Githa Lehrmann
2. Thomas Gulstad
3. Anders Matthesen
4. Camilla Qvistgaard Dyssel
5. Grete Tulinius

Om dataen: Dataen er baseret på Nextory’s egen statistik på færdiglæste lyd- og e-bøger i Danmark fra uge 24 til uge 32 (13 juni- 14 august).

For mere information, kontakt venligst:
Karolina Bjernefalk, Press Contact

Om Nextory: Nextory er en af Europas største streamingtjenester for lydbøger og e-bøger. Appen blev grundlagt i 2015 af serieiværksætterne Shadi Bitar og Ninos Malki. Siden da har virksomheden udviklet sig til en hastigt voksende platform, som muliggører ubegrænset formidling af historier og viden i digitale formater. Sammen med deres medlemmer deler Nextory en stor passion for litteratur af alle slags, og stræber efter at være en uafhængig platform, hvor alle nemt kan finde deres næste store læseoplevelse. Dette går hånd i hånd med visionen om at øge læsning i hele verden, for derved at berige vi menneskers liv, bidrage til øget velstand, personlig udvikling og et styrket demokrati. I dag indeholder Nextorys katalog mere end 900.000 bøger, og appen er tilgængelig på 10 markeder rundt om i Europa. Nextory har sit hovedkvarter i Stockholm. Læs mere på www.nextory.dk