NISSAN 370Z NISMO ER NÆSTE I RÆKKEN

• 370Z er den anden europæiske nismo-model
  • Sportsudgave med genkendelige, røde nismo-detaljer og et aerodynamisk design
  • 3,7-liters V6-motor med 344 hk og et drejningsmoment på 371 Nm
  • 0-100 km/t på kun 5,2 sek.

Det andet medlem af Europas nye Nissan nismo-familie - 370Z nismo præsenteres.

Kort efter præsentationen af Nissan Juke nismo viser 370Z nismo, hvad den ultimative Z-model har at byde på. Den hæsblæsende coupé blev vist til verdenspressen i forbindelse med Nissans præsentation af Juke nismo i Barcelona forud for bilens premiere på biludstillingen i Geneve i marts.

370Z nismo fås udelukkende som coupé med en 6-trins manuel gearkasse. Og den har fået omfattende tekniske og visuelle optimeringer. 370Z nismo sælges allerede nu i Nordamerika og Japan. Men til Europa er modellen videreudviklet, så den passer til både vejforholdene og smagen hos de europæiske bilentusiaster.

At dømme ud fra mediernes første reaktioner, er ændringerne i designet meget vellykkede. Som det er tilfældet med Juke nismo, er alle ændringer i forhold til standardudgaven af 370Z særdeles velgennemtænkte og ikke mindst baseret på nismos erfaringer fra motorsporten. De designmæssige ændringer er derfor primært foretaget med henblik på aerodynamiske forbedringer.

Fronten er mere aggressiv med henblik på at forbedre luftstrømmen under bilen. Det øger stabiliteten ved høje hastigheder og i sving. Den ekstra downforce suppleres af en stærkt modificeret affjedring og undervogn, som øger stabiliteten og de dynamiske køreegenskaber både på vejen og på racerbanen.

De designmæssige tilpasninger omfatter også de markante røde nismo-striber, der kan ses både på fronten, bagenden og sidespejlene. Bilen er desuden udstyret med helt specielle, mørkegrå og ekstremt lette 19" nismo-aluminiumsfælge med sportslige, røde bremsekalibre og bredere high performance-dæk. Bagpå giver en ny spoiler en flot visuel finish, udover at den rent faktisk forbedrer bilens aerodynamik.

Indvendigt er fokus på føreren gjort endnu tyderligere. Rattet er beklædt med Alcantara og læder med en rød topmarkør, som det kendes fra racerbiler og fra Juke nismo. Sportssæderne er eldrevne og udstyret med nismo emblemer og røde syninger, der giver en sportslig finish. Endelig gør et nummereret nismo-skilt hvert enkelt eksemplar af 370Z nismo til noget helt særligt.

Takket være nismo-tuning yder 3,7-liters V6-motoren i Z-modellen 344 hk i forhold til 328 hk i standardmodellen, og drejningsmomentet er øget fra 363 Nm til 371 Nm. Resultatet er en forbedret respons ved lavt og mellemhøjt omdrejningstal og en accelerationstid fra 0-100 km/t på kun 5,2 sek.

Den baghjulstrukne 370Z er i forvejen kendt for sin enestående dynamik og ditto køreegenskaber. Det hele bliver bare endnu mere imponerende i nismo-udgaven.

Bremserne er også en vigtig del af Z-modellens opgradering til nismo. Så nismo-teknikerne har anvendt bremseslanger med stor stivhed og en high performance-bremsevæske, der kendes fra seneste GT-R model. Et specielt dobbelt nismo-udstødningssystem forbedrer og øger den imponerende lyd fra den 3,7-liters V6-motor i Z-modellen.

Du kan se hele nismo-historien ved at klikke her / www.newsroom.nissan-europe.com/dk

For yderligere information kontakt venligst:

Ann Strøby, PR Manager Danmark, Nissan Nordic Europe Ltd, Mobile:  45 20662206, astroby@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Om Nissan i Europa

Hvad gør Nissan til noget særligt?

Vi tror på, at alt det, vi gør, skal fremme innovation og begejstring for alle: Vi leverer uventede løsninger, som giver smarte kundefordele og altid sørger for overraskelse og glæde for så mange mennesker som muligt.

Vi opfandt crossoveren med Nissan Qashqai og tilføjede begejstring til segmentet med små biler via Nissan Juke. Vi lancerer innovative idéer, som gør fremtidens teknologier tilgængelige i dag, med Nissan LEAF – den første prismæssigt overkommelige, massemarkedsførte rene elbil og modtager af en række internationale anerkendelser.

Når vi tænker på præstationer, ser vi mulighederne for at nå ud til et bredere publikum – og gøre præstationer helt tilgængelige – og for at udfordre konventionerne. Derfor har vi på baggrund af den tilgængelige superbil Nissan GT-R udviklet Nissan DeltaWing, som er en banebrydende tilgang til udholdenhedsracerløb, der sætter nye standarder inden for motorsporten.

Nissan drager fordel af en af de mest omfattende europæiske repræsentationer blandt oversøiske bilproducenter med mere end 14.500 ansatte lokalt til områderne design, forskning & udvikling, produktion, logistik og salg & marketing. Sidste år blev der produceret 677.000 biler på Nissan fabrikkerne i Storbritannien, Spanien og Rusland. Og koncernen tilbyder herfra 24 forskellige og innovative produkter til salg i Europa i dag.

Alt dette styrker Nissans klare ambition om at være det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker. www.nissan.dk

Tags: