NISSAN JUKE: OFFENTLIGGØRELSE AF PRISER

Priserne starter fra kr. 244.990
Bestillinger kan foretages fra begyndelsen af juni
Leveringen til kunderne starter i oktober
Registrer dig online for at købe

Forud for introduktionen i Europa til oktober offentliggør Nissan i dag priserne på den kommende, lille crossover – Juke.

Efter premieren i marts på biludstillingen i Geneve har interessen været uden sidestykke, og derfor åbner Nissan for bestilling hos forhandlerne fra slutningen af juni.

Indstigningspriserne for Juke er som følger:

Udstyrsvariant            Pris

Visia                             kr. 244.990,-

Acenta                        kr. 262.990,-

Tekna                           kr. 288.990,-

Leveringen til kunderne starter i oktober, og dermed får kunderne til små biler et forfriskende alternativ til de traditionelle og fantasiløse hatchbacks, som i øjeblikket dominerer B-segmentet i Europa.

Forhandlerne begynder at tage imod bestillinger i slutningen af juni, men kunderne kan også registrere sig online på Nissans kundeside www.nissan.dk , så følger Nissans kundeteam op på henvendelsen.

Juke styrker Nissans førende position i crossover-segmentet, så Nissan i alt kan tilbyde fire crossover-modeller: Juke, Qashqai, Qashqai+2 og Murano. Med en længde på 4,135 m er Juke en lillebror til Qashqai, men takket være det dristige og markante eksteriør har den masser af udstråling!

Som crossover kombinerer Juke egenskaberne fra to meget forskellige filosofier i bilbranchen: SUV og sportslig hatchback. Den nederste del af karrosseriet har SUV-egenskaber med store hjulkasser og en robust udformning. Men den høje, skrånende skulderlinje og rudeprofil kunne være fra en sportscoupé.

Det dramatiske design af fronten integrerer markante, runde forlygter, som er trukket ind i fronten, mens slanke lygter er monteret øverst på forskærmene ­– næsten direkte over forhjulene.

Bagpå er lygterne, som er inspireret af 370Z, monteret på atletiske, muskuløse bagpaneler, hvilket giver et stærkt og dynamisk udseende.

Men bilens design er ikke kun specielt udvendigt. Interiøret er ligeledes præget af attraktive og markante detaljer. Midterkonsollen er inspireret af tanken på en motorcykel, og instrumenterne og deres indfatninger er også inspireret af de tilsvarende elementer på en motorcykel.

Alt i alt er Juke unik, hvad angår design og positionering på markedet – og Nissans kundeundersøgelser viser, at kunderne er frustrerede over manglen på originalitet i segmentet for små biler – og det er noget, som Juke i dén grad vil lave om på.

På trods af det utraditionelle design skal kunderne ikke gå på kompromis, når det drejer sig om den daglige brug af bilen. Livet om bord er komfortabelt, bekvemt og praktisk. Med en helt ny, interaktiv interface ved navn Nissan Dynamic Control System kan føreren hurtigt og nemt indstille klimaanlægget og bilens dynamiske indstillinger uden mange forskellige betjeningselementer eller avancerede menuer.

Bagagerumsvolumenen er på 251 l, og i forhjulstrukne modeller er der også et ekstra rum under bagagerumsbunden. Bilerne er desuden udstyret med 60:40-splitbagsæde.

Hvad angår motorer, vil Juke kunne fås med en helt ny 1,6-liters benzinmotor med turbo og direkte indsprøjtning, som yder 190 hk og har et drejningsmoment på 240 Nm. Desuden vil den kunne fås med en 1,6-liters benzinmotor uden turbo (117 hk og 158 Nm) og en 1,5-liters dCi-dieselmotor (110 hk og 240 Nm).

Med hensyn til gearkasser vil den forhjulstrukne 1,6-liters benzinmotor med turbo kunne fås med en 6-trins manuel gearkasse, mens topversionen af den turboladede motor med firehjulstræk vil kunne fås med Nissans XTRONIC CVT-gearkasse med 6-trins manuel funktion. 1,6-liters benzinmotoren uden turbo vil kunne fås i forbindelse med enten en 5-trins manuel gearkasse eller den opdaterede XTRONIC CVT-gearkasse, mens 1,5-liters dieselmotoren vil kunne fås i forbindelse med en 6-trins manuel gearkasse.

Den højtydende benzinmotor fås med Nissans næste generation af firehjulstræksystemet ALL MODE 4x4-i med momentvektorisering. Det er en teknologi, som giver ekstra stabilitet og agilitet, som resulterer i sjov og dynamisk onroad-kørsel, fordi momentet overføres til det yderste baghjul ved kørsel gennem sving, hvilket giver mulighed for højere hastighed i sving, fordi understyringen reduceres.

I forbindelse med åbningen for bestillingen af Juke udtalte Simon Thomas, Senior Vice President of Sales and Marketing hos Nissan Europe: “Vi er blevet oversvømmet med henvendelser og forespørgsler fra kunder, som gerne vil vide, hvornår de kan bestille en Juke, så vi har fremrykket tidspunktet for, hvornår man kan bestille bilen. Vi er meget glade for den interesse, der udvises for Juke, når man tænker på, at bilen først kan leveres til efteråret. Og nu, hvor priserne er offentliggjort, forventer vi endnu større interesse for Juke".

Han tilføjede: “Juke fuldender vores crossover-modelrække og cementerer Nissans position som branchens pioner inden for crossover-biler. Fra vores succes med Qashqai har vi erfaret, at mange bilkøbere ikke er imponerede over det udvalg, der er til rådighed. Med Juke får disse kunder en helt ny og meget spændende valgmulighed”.

De forhjulstrukne versioner af Juke vil blive produceret på Nissans fabrik i nærheden af Sunderland, England, hvor man også producerer Note, Qashqai og Qashqai+2, mens de firehjulstrukne versioner vil blive produceret på Nissans fabrik i Oppama, Japan.

Kontaktoplysninger:
Nissan Nordic Danmark, Peter Hal, Country Manager, Tel. +45 39 10 00 25/40 96 99 00, phal@nissan-europe.com
Nordic Danmark, Fulvio Graglia, PR Manager, Tel. 39 10 00 33/40190216,
Nissanfgraglia@nissan-europe.com

Nissan i Europa
Nissan beskæftiger mere end 12.500 medarbejdere i Europa inden for design, research, udvikling, produktion, logistik, salg og markedsføring. I kalenderåret 2009 solgte koncernen 498.027 biler fordelt på 40 lande i Vest- og Østeuropa inklusive Rusland. Desuden producerede koncernen i alt 390.727 biler på fabrikkerne i Spanien og England.

Nissan Nordic Europe Oy
Nissan Nordic Europe Oy er Nissans import- og marketingselskab dækkende Finland, Sverige, Norge og Danmark samt Baltikum. Selskabet har hovedkontor i Finland og beskæftiger omkring 180 ansatte.

Tags: