NISSAN LEVERER 48 ELBILER TIL KØBENHAVNS KOMMUNE

Autonorden, som er forhandler af Nissan LEAF i København, vil snart levere 48 eksemplarer af Nissans nye elbil LEAF Visia til Københavns Kommune.

Til august modtager Københavns Kommune de 48 nye elbiler, som bliver en del af den nuværende flåde af hjemmeplejebiler. Indkøbet er et led i Københavns Kommunes grønne strategi og skal altså primært anvendes i hjemmeplejen, hvor plejepersonalet får stillet elbilerne til rådighed.

Om det nylige indkøb af Nissans elbiler, siger Jan Hahn Nørgaard, Områdechef for Facility & Service i Københavns Kommune: "I Københavns Kommune er vi glade for endnu en gang at kunne udvide vores flåde af elbiler. Det støtter op om vores ambition om at blive CO2-neutrale i 2025, og derfor er indkøbet også et godt skridt på vejen i forhold til kommunens egne biler."

"Der er ingen tvivl om, at elbiler er fremtiden inden for nul-emissions-mobilitet, og hos Nissan er vi meget stolte af, at Københavns Kommune netop har indkøbt 48 LEAF elbiler, og vi glæder os meget til at se vores LEAF servicere borgerne i København," siger Ralph Gonsalves, Nissan Country Manager i Danmark.

Nissan LEAF

Med over 60.000 solgte eksemplarer er LEAF den bedst sælgende elbil i verden. Nu kommer den populære model i en ny og forbedret udgave, og den er allerede til salg i Danmark. Den nye LEAF har nydt godt af en lang række ændringer, som blandt andet omfatter en øget rækkevidde på op til 199 km.

Der er foretaget over 100 større og mindre ændringer på den nye Nissan LEAF. Alt i alt gør ændringerne den banebrydende original til en endnu bedre bil. Den nye LEAF har længere rækkevidde, større bagagerum, mere komfort og mere kabineplads, og så fås den i flere versioner.

LEAF er kun starten på Nissans elbilsprogram

Nissan LEAF har sikret Nissan en position som førende i verden inden for nul-emissions-mobilitet. Men LEAF er kun starten på Nissans vidtrækkende elbilsprogram. Mange nye elbiler vil følge efter - til at starte med blandt andet e-NV200, e-NV200 taxi og en kompakt elbil i luksusklassen fra Infiniti.

Produktionen af Nissan LEAF er nu også blevet global. Hvor den første udgave af LEAF udelukkende blev produceret i Japan, bliver den nye Nissan LEAF også produceret i Europa og Nordamerika. Med flere forhandlere, flere ladestationer og oprettelsen af lynopladningsstationer, der forbinder større byer, har det aldrig været nemmere at eje en LEAF. På 12 måneder er antallet af Nissan LEAF-forhandlere i Europa blevet næsten tidoblet, antallet af offentlige ladestationer er næsten fordoblet. Og antallet af CHAdeMO-standardlynopladere er blevet tredoblet.

For yderligere information kontakt venligst:

Ann Strøby, PR Manager Danmark, Nissan Nordic Europe Ltd, Mobile:  45 20662206, astroby@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Nissan i Europa

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter, der har flest aktiviteter i Europa, med mere end 16.000 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design, forskning & udvikling, produktion, logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien, Spanien og Rusland produceret mere end 695.000 biler inklusive mini-MPV'er, de prisbelønnede crossover-modeller, SUV'er og varebiler. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker. www.nissan.dk

Tags: