Nissan Nordic Europe har solgt 10.000 eksemplarer af Nissan LEAF

• Nissan Nordic Europe (NNE) har passeret den magiske grænse med salg af 10.000 eksemplarer af den komplet eldrevne Nissan LEAF
  • Samtidig nåede det globale salg af Nissans banebrydende model op på 100.000 eksemplarer. Det blev fejret med en meget speciel version, som var dækket af 100.000 mønter.
  • De 50.000 2 pence-mønter og 50.000 2 cent-mønter skal repræsentere de lave driftsomkostninger med Nissan LEAF

Nissan LEAF - verdens mest populære elbil, som 95 % af kunderne vil anbefale til venner - har nået en stor milepæl i dens korte levetid - både globalt og for Nissan Nordic Europe.

Efter at have været til salg i lidt over 2 år i NNE, der omfatter Nissan i Danmark, Norge, Sverige, Finland og de Baltiske lande. Lanceringen fandt sted i oktober 2011 i Norge. Og siden har Nissan solgt ikke mindre end 10.000 eksemplarer af LEAF i NNE. Bilen er blevet særligt godt modtaget i Norge, men den klarer sig også godt i Danmark, Estland og Sverige.

"Vi ser, at Norge er kommet rigtig langt, når det drejer sig om regeringsinitiativer til fremme af salget af nul-emissions-biler. Og LEAF har klaret sig godt hele vejen igennem - senest med en 3. plads på listen over de mest solgte personbiler i 2013", udtaler Taina Erkkilä, som er Communications Director i NNE. "Vi er også glade for at se, at andre lande følger efter med en positiv udvikling", fortsætter hun.

Globalt har Nissan LEAF været til salg i 3 år. Og eksemplar nummer  100.000 er nu blevet solgt til en engelsk kunde.

"At en så revolutionerende bil når denne salgsmilepæl på så kort tid er en stor bedrift", udtalte Guillaume Cartier, som er Senior Vice President Sales and Marketing hos Nissan Europe.

For at fejre salgssuccesen har Nissan fremstillet en unik version af Nissan LEAF med 100.000 meget særlige stykker ekstraudstyr, der hver især repræsenterer en solgt bil. Denne bil er udsmykket med 50.000 2 pence Sterling-mønter fra Storbritannien og 50.000 2 cent-euromønter fra Europa.

Mønterne skal afspejle, hvor omkostningseffektiv Nissan LEAF er at køre i. Kun 0,02 pund pr. mile og under 0,02 euro pr. km.

Den seneste tendens er, at salget stiger - ikke blot i byerne, men også i landområderne. Nissan LEAF er udover at være god for miljøet også blevet et meget positivt og økonomisk bilalternativ for familier.

Nissan har også været forgænger, når det drejer sig om hjælp til udviklingen af infrastrukturen med lynopladere til elbiler i såvel norden som Europa i øvrigt. I Finland, Sverige og Norge har Nissan doneret mere end 50 lynopladere som hjælp til udviklingen af den lokale infrastruktur af ladestationer.

"Nissan LEAF er på alle måder banebrydende, og den har i løbet af de seneste snart 2 ½ år haft stor betydning for ændringen af folks holdning til elbiler. Faktisk er nogle af de bedste LEAF-"sælgere" vores meget tilfredse kunder, der roser bilen ved enhver lejlighed. Vi tror på, at bilens succes vil fortsætte i de nordiske lande", afsluttede Erkkilä.

For yderligere information kontakt venligst:

Ann Strøby, PR Manager Danmark, Nissan Nordic Europe Ltd, Mobile:  45 20662206, astroby@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Nissan i Europa

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter,der har flest aktiviteter i Europa,med mere end 14.500 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design,forskning & udvikling,produktion,logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien,Spanien og Rusland produceret mere end 635.000 biler inklusive mini-MPV'er,de prisbelønnede crossover-modeller,SUV'er og varebiler. Nissan LEAF er verdens mest populære bil med en kundetilfredshed på 97%. Samtidig ønsker hele 95% af kunderne at anbefale bilen til deres omgangskreds. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 181 mennesker. www.nissan.dk

Følg os på: www.facebook.com/NissanDanmark, www.twitter.com/NissanDanmark

Tags: