NISSAN PÅ DEN INTERNATIONALE BILUDSTILLING I FRANKFURT 2013

Verdenspremiere på ny produktionsmodel

• Nissan overrasker med præsentation af en ny produktionsmodel på den internationale biludstilling i Frankfurt 2013

Nissan: mærket man skal lægge mærke til i 2013

• Et stærkt salg, vigtige nye modeller og verdens førende teknologi er kerneværdierne for Nissan mærket
  • Nissan har kurs mod at blive det største asiatiske mærke i Europa frem mod 2016
  • Det stærke salg i 2012 er indtil videre blevet matchet i 2013

Konceptbilen Friend-ME får europæisk premiere

• Vider Nissans imponerende designmæssige vision
  • Avanceret interiør med fire sæder og infotainment-system med flere skærme
  • Designet til at appellere til næste generations bilkøbere

Nyt tilpasningsprogram udvidet til også at omfatte den nye Note og den nye Micra

• Nyt tilbehør og nye farver tilføjes til det eksisterende Juke-tilpasningsprogram
  • Nyudviklet tilbehør til den nye Note og den nye Micra

Nissans kontinuerlige vision om at tilbyde fremtidens biler i dag vises tydeligt i forbindelse med 2013-udgaven af biludstillingen i Frankfurt. Nissan viser her mærkets topmoderne design og teknologiske innovationer.

En ny Nissan produktionsmodel, som vil genopfinde SUV-konceptet, får verdenspremiere tirsdag den 10. september 2013 kl. 13.15 på Nissans stand i Hal 8 på 2013-udgaven af den internationale biludstilling i Frankfurt.

Succeshistorien fortsætter

Nissans mål om at blive det største asiatiske mærke i Europa frem mod 2016 er godt på vej. Allerede nu kan mærket kalde sig nr. 1 på vigtige markeder som f.eks. Storbritannien, Frankrig, Spanien og Italien. "På trods af nedgangen på det samlede marked opnåede Nissan sidste år en rekordhøj markedsandel, og vi er godt på vej til at matche den præstation i 2013", udtalte Guillaume Cartier, som er Senior Vice President, Sales & Marketing, for Nissan i Europa.

Konceptbilen Nissan Friend-ME

Med en kombination af et iøjnefaldende design og et avanceret, førsteklasses interiør er konceptbilen Friend-ME et fascinerende studie i, hvordan fremtidens bil kan komme til at se ud. Den er designet ud fra samme koncept som satte skub i Nissans række af de revolutionerende crossover-modeller, og Friend-ME viser næste generation af Nissans designsprog og udforsker samtidig mulighederne for en fuldt opkoblet, komplet interaktiv kabine.

Friend-ME er udviklet med fokus på behovene og ønskerne hos førere og passagerer, der altid er online. Og den integrerer passagerene i en hverdagskørsel, hvor den selv udgør et informations- og underholdningsinterface.

Nissans tilpasningsprogram

Nissans engagement i at tilbyde kunderne endnu flere valgmuligheder tager endnu et skridt fremad i Frankfurt med introduktionen af et nyt tilpasningsprogram. Efter en særdeles succesfuld lancering til Juke-modelrækken udvider Nissan nu initiativet til også at omfatte den nye Note og den nye Micra. Samtidig vil Juke-køberne nu kunne vælge mellem endnu mere tilbehør og endnu flere farver, som giver næsten uanede muligheder. Til at ledsage det nye program introducerer Nissan også en innovativ, ny 3D-webkonfigurator, som gør det muligt for kunderne at se deres drømmedesign fra enhver tænkelig vinkel inden de beslutter sig.

For yderligere information kontakt venligst:

Ann Strøby, PR Manager Danmark, Nissan Nordic Europe Ltd, Mobile:  45 20662206, astroby@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Nissan i Europa

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter, der har flest aktiviteter i Europa, med mere end 16.000 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design, forskning & udvikling, produktion, logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien, Spanien og Rusland produceret mere end 695.000 biler inklusive mini-MPV'er, de prisbelønnede crossover-modeller, SUV'er og varebiler. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker. www.nissan.dk

Tags: