Nissan udvider i Storkøbenhavn

På baggrund af markant stigende efterspørgsel på Nissan´s biler i Danmark, udvider Nissan nu forhandlernetværket i blandt andet Storkøbenhavn. Således har Nissan netop underskrevet en hensigtserklæring med Andersen Biler om åbning af to helt nye Nissan bilforretninger i Storkøbenhavn.

Nissan’s danske landechef Ralph Gonsalves udtaler: ”Vi er rigtig glade for den samarbejdsaftale, vi netop har underskrevet med Andersen Biler vedrørende forhandling af Nissan i Storkøbenhavn. Nissan er i kraftig vækst i Danmark, og med denne styrkelse af vores danske forhandlernetværk, har vi alle forudsætninger for at fortsætte den positive udvikling”.

Opstart i den første facilitet, beliggende Sandbækvej 3A i Rødovre, vil allerede være februar 2014. Opstart i anden facilitet, beliggende Rovsingsgade i København, forventes at ske i andet halvår af 2014. Der er tale om to komplet nye bygninger, som forventes at stå færdige med udgangen af 2014. Opstarten i Rødovre vil således indledningsvist ske fra foreløbige bygninger på nabomatriklen, mens byggeriet pågår.

Andersen Biler beskæftiger i dag 132 medarbejdere fordelt på forretninger i København, Herlev, Roskilde samt 2 forretninger i Ballerup.

Salgsdirektør hos Andersen Biler, Jan Klausen, udtaler: ”Vi glæder os rigtig meget til at præsentere Nissans brede program og ser frem til at være en del af den voksende succes, som Nissan oplever i både Danmark og resten af Europa”.

For yderligere information kontakt venligst:

Ann Strøby, PR Manager Danmark, Nissan Nordic Europe Ltd, Mobile:  45 20662206, astroby@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Nissan i Europa

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter, der har flest aktiviteter i Europa, med mere end 16.000 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design, forskning & udvikling, produktion, logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien, Spanien og Rusland produceret mere end 695.000 biler inklusive mini-MPV'er, de prisbelønnede crossover-modeller, SUV'er og varebiler. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker. www.nissan.dk

Følg os på: www.facebook.com/NissanDanmark, www.twitter.com/NissanDanmark

Tags: