NOTE SELECT EDITION FOR 2012

• Mere udstyr til Acenta-modellen
  • Flot, nyt look både indvendigt og udvendigt
  • Stor værdi

Den europæisk producerede NOTE får opgraderinger, der helt sikkert går rent hjem hos køberne rundt om i Europa. Nissan NOTE er en af tre modeller, der produceres på den succesfulde fabrik i Sunderland i Storbritannien, hvor også Qashqai og Juke produceres. Siden produktionen startede i marts 2006, er der produceret 427.985 eksemplarer af NOTE på fabrikken i Sunderland.

Den første store nyhed er, at udstyr fra højere udstyrsvarianter er blevet integreret i Acenta-modellen.

Udvendigt erstatter nye diamantformede, tofarvede 16" aluminiumsfælge de hidtidige 15"-fælge, tågeforlygterne har fået nye indfatninger og den nye tilgængelige metalfarve Haptic blue udgør ændringer, der er til at få øje på. Desuden har Select Edition automatisk klimaanlæg som standard.

Indvendigt er et nyt sædeindtræk delvist i kunstlæder og med blå syninger blevet introduceret for at give en mere luksuriøs følelse i kabinen.

Derudover kan kunderne vælge Tech-pakken, som omfatter det populære Nissan Connect-system, der giver en komplet digital musikoplevelse med integreret cd-afspiller/radio, iPod-tilslutning, navigationssystem og Bluetooth-forbindelse foruden klimaanlæg og automatisk lys. Desuden indeholder Tech-pakken parkeringssensorer bagpå og mørkt tonede ruder.

På trods af det nye ekstra udstyr kan køberne nu erhverve sig og køre i en NOTE til en lav pris på 203.990 kr.

Motorprogrammet består fortsat af 1,4- og 1,6-liters benzinmotorer og 1,5-liters dCi-motor. 1.5 dCi med Pure Drive emblem udleder kun 110 g CO2/km, og brændstofforbruget ved blandet kørsel er 23,8 km/l.

De første NOTE Select Edition-demobiler kommer ud til forhandlerne den 1. marts.

Billed- og videomateriale kan findes på: www.newsroom.nissan-europe.com/dk

For yderligere information kontakt venligst:

Taina Erkkilä, Communications Director, Nissan Nordic Europe Ltd, Tlf. 358 (0)10 770 5311, terkkila@nissan-europe.com

Pressekontakt, Soerensen, Stine, Burson-Marsteller A/S, Tlf. 3332 7878, stine.soerensen@bm.com

Nissan i Europa

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter, der har flest aktiviteter i Europa, med de mere end 12.500 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design, forskning & udvikling, produktion, logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien, Spanien og Rusland produceret en række biler inklusive mini-MPV’er, de prisbelønnede crossover-modeller, SUV’er og varebiler. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker.

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Tags: