Uffe Holm kæmper for KidsAid i Nissan Rumble

Uffe Holm har sammen med sin co-driver Nicolaj Jacobsen offentliggjort, at hvis de vinder det nordiske Nissan Rumble vil de donere de 10.000 EUR. i førstepræmie til KidsAid Fonden – en fond der støtter børn med særlige behov i Danmark.

For Uffe Holm var der ingen tvivl om, at pengene skulle gå til KidsAid: ”KidsAid hjælper børn, der har oplevet alt for meget modgang i livet, og hvis jeg på nogen mulig måde kan hjælpe med at gøre deres hverdag bare lidt nemmere, så er det jo fantastisk, og jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at vinde, for det er en vigtig sag for mig”.

KidsAid Fonden samler penge ind til at støtte syge og svage børn i Danmark. Igennem de sidste mange år har de særligt støttet Rigshospitalets BørneUnge Program, hvor pengene er gået til at gøre forholdene for de indlagte børn lidt bedre. Sygehus-klovne og nyindretning af lokaler er nogle af de ting KidsAids’ penge er gået til. Læs mere om KidsAid på deres hjemmeside www.kidsaid.dk.

Hos KidsAid er de rigtig glade for at Uffe har valgt, at pengene skal gå til deres velgørenhedsformål: ”Uffe har været en god og trofast ambassadør for KidsAid i mange år, og vi er stolte over, at han har valgt at donere pengepræmien til os, hvis han vinder. Vi kan gøre meget med 10.000 EUR. og hjælpe nogle børn, der går igennem nogle hårde tider. Vi krydser fingre, og opfordrer alle til at ”Like” ham på Facebook”, siger formand for KidsAid Søren Bach.

Kom med når Nissan Rumble kickstartes i aften

Nissan Rumble bliver for alvor skudt i gang i aften med et stort arrangement kl. 20.00 i Pakhus 11, Dampfærgevej 2 i København, hvor der er gratis adgang og åbent for alle. Her vil de fire nordiske hold blive præsenteret, og Uffe Holm vil optræde med et stand-up show. Derudover vil en særlig gæst være til stede, nemlig den meget omtalte Juke-R, der er en kombination af den ultimative sportsbil Nissan GT-R og den populære crossover Juke.

Følg med hver dag på Facebook

Nissan Rumble er verdens første crossover-rally, der udelukkende kører på Facebook-Likes. I syv dage skal Uffe Holm sammen med sin co-driver køre gennem Norden og dyste mod de tre kendis-teams, bestående af højdespringeren Patrik Sjöberg fra Sverige, The Dudesons stuntman Jukka Hildén fra Finland og rocksanger Mariann Thomassen fra Norge. Brændstoffet til holdenes biler består af Facebook-Likes, så jo flere ”Likes” de hver især får, jo længere kan de køre. For at få disse ”Likes” poster hvert hold dagligt billeder og opdateringer på deres Facebook-side og kl. 20.00 kan man hver dag se en 20 minutters film fra sit yndlingsholds tur gennem de nordiske lande.

Det danske Nissan Rumble team kan følges på www.nissanrumble.dk og på Uffe’s Facebook side www.facebook.com/uffeholm.champ

For mere info, kontakt:

Taina Erkkilä, Communications Director,  Nissan Nordic Europe, Tlf: +358 10 770 5311, Mail: terkkila@nissan-europe.com

Stine Mølgaard Sørensen, Burson-Marsteller, Tlf: 29 92 67 22,Mail: stine.soerensen@bm.com

På den danske mediehjemmeside http://www.newsroom.nissan-europe.com/dk kan du se mere billeder fra Nissan Rumble.

Nissan i Europa

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter, der har flest aktiviteter i Europa, med de mere end 12.500 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design, forskning & udvikling, produktion, logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien, Spanien og Rusland produceret en række biler inklusive mini-MPV’er, de prisbelønnede crossover-modeller, SUV’er og varebiler. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker.

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Tags: