EuroNCAP giver topkarakter med fem stjerner til den nye Nissan Qashqai

• Qashqai fik maksimumpoint i front og sidekollitionsbeskyttelse
  • Også topkarakter i børne sikkerheds testen
  • Nytænkende Safety Shield teknologier hjælper aktivt til at undgå ulykker

Den nye Nissan Qashqai opnåede fem stjerner i sikkerhedstest, der udføres af den uafhængige sikkerhedsorganisation EuroNCAP.

Den nye model, der lige nu er til salg i hele Europa, har et væld af nye og meget nytænkende sikkerhedsfunktioner, der hjalp til sikker topkarakterer i EuroNCAP's stadig tiltagende strenge test, for at opnå de maksimale fem stjerner.

Topkarakterer i beskyttelse

Under frontens crashtest, forblev Qashqai's kabine stabil, og aflæsningerne på dummy-dukkerne fastslog god beskyttelse af knæ og lår på føreren og passageren. Faktisk var der maksimum point på beskyttelsen af alle kroppens regioner. Det samme var gældende ved sidekollision, hvor der også blev givet maksimum point. Også målingerne i forbindelse med børnesikkerhed var i top, og der var maksimum point i forbindelse med sikkerhed for beskyttelse af 18 måneder gamle børn. Og sidst men ikke mindst opnåede Qashqais forreste kofanger maksimum point i beskyttelsen af fodgængeres ben.

Sikkerhed, designet fra starten

En vigtig faktor i Qashqai's flotte EuroNCAP præstation, var dens meget avancerede sikkerhedsfunktioner. Det nytænkende Nissan Safety Shield og den nye Qashqai's øvrige elektroniske systemer sikrer samlet føreren og passageren et ekstremt højt niveau af passiv beskyttelse. Den nye Qashqai's Safety Shield teknologi indeholder kollisionsradar med automatisk nødopbremsning, træthedsregistrering, vognbaneassistent, automatisk nedblænding af fjernlys og skiltegenkendelse. Herudover indeholder Nissan Safety Shield advarsel om biler i den blinde vinkler og Moving Object Detection. Begge elementer benytter Nissan's anerkendte Around View Monitor teknologi.

Ny Qashqai sætter standarden for næste generation af crossovere

Avanceret og nytænkende teknologi, nyt crossover design og forbedret dynamik, er alt sammen med til at danne rygraden i den nye Nissan Qashqai. Med udgangspunkt i den oprindelige udgave af Qashqai, hvoraf der er solgt mere end to millioner eksemplarer, har Nissan taget alle erfaringerne med i bagagen og videreudviklet til et nyt bud på den perfekte familiebil. Og den nye Qashqai bygger således videre på de grundlæggende værdier og styrker i den første generation af modellen.

En bemærkelsesværdig succeshistorie ..... allerede

Det femstjernede EuroNCAP testresultat er seneste anerkendelse i en række af positive udmærkelser til den helt nye Qashqai. Og produktionen er integreret problemfrit i Nissan's rekordstore Sunderland (UK) anlæg med en ny færdiggjort model hver 61. sekund.

Den helt nye Qashqai har også vist sig at være et hit i verdens medier, blandt andet hos det britiske What Car?, som tildelte sin årets bil 2014 pris til den Nye Qashqai.

Nye Qashqai - bygget i Europa til Europa

Designet og udviklet i Europa til Europa. Den nye Qashqai er blevet skabt af Nissan's eksperter i Nissan Design Europe (London, UK) og Nissan Technical Center Europe (Cranfield, UK og Barcelona, Spanien). Omfattende input er også kommet fra Nissan's designere og ingeniører i Atsugi, Japan.

For yderligere information kontakt venligst:

Ann Strøby, PR Manager Danmark, Nissan Nordic Europe Ltd, Mobile:  45 20662206, astroby@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Nissan i Europa

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter,der har flest aktiviteter i Europa,med mere end 14.500 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design,forskning & udvikling,produktion,logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien,Spanien og Rusland produceret mere end 635.000 biler inklusive mini-MPV'er,de prisbelønnede crossover-modeller,SUV'er og varebiler. Nissan LEAF er verdens mest populære bil med en kundetilfredshed på 97%. Samtidig ønsker hele 95% af kunderne at anbefale bilen til deres omgangskreds. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 181 mennesker. www.nissan.dk

Følg os på: www.facebook.com/NissanDanmark, www.twitter.com/NissanDanmark