Danmarkspremiere på den helt nye Nissan Qashqai

I weekenden den 28. og 29. august er der Åbent Hus hos landets Nissan forhandlere med officel danmarkspremiere på den helt nye Nissan Qashqai.

23. august 2021

Det bliver spændende at se kundernes reaktion på en ny Nissan Qashqai med mere udstyr, øget komfort, bedre køreegenskaber og brændstoftsforbrug - og stadig til meget konkurrencedygtige priser.

Nissan Qashqai er verdens mest solgte crossover, og i Danmark har den været danskernes darling igennem flere år. Så lige nu findes der mere end 37.000 Qashqai’s på de danske veje. Den 28. og 29. august er der officel Danmarkspremiere på tredje generation af den populære crossover. Den helt nye Qashqai er optimeret på alle fronter med udgangspunkt i tilbagemelding fra de mange nuværende brugere. Priserne er stadig konkurrencedygtige og starter ved kr. 274.980.

Samme størrelse med bedre plads

Den nye Qashqai bygges på en ny platform, der gør det muligt at fastholde det kompakte ydre med kun marginal forøgelse af de ydre dimensioner, men med forøgelse af kabine og bagagerumspladsen. De gode køreegenskaber fastholdes, og der er mere bredde i kabinen, bedre ind- og udstigning bag samt markant større og dybere bagagerum (+74 liter). Og med brug af mere letvægtsmateriale sikres samtidig en bedre brændstofsøkonomi. Anhængervægten bliver op til 1.800 kg.

Kabineforbedringer, ny teknologi og mere sikkerhed

I kabinen er der også sket meget nyt. Blandt andet kan nævnes: bedre sædejustering, mulighed for massage i forsæderne, ratvarme, opgraderet kabinemateriale. Af ny teknologi kan nævnes: head up display i forruden med skiltegenkendelse og navigationsvisning. Digital multimeter skærm, der kan tilpasses efter behov samt nyt opdateret ”ProPilot” førerassistentsystem, med opdateret adaptiv fart- og vognbaneholder. Og sidst men ikke mindst forventes fem stjerner i EuroNCAP sikkerhedstest.

Helt nye elektrificerede motorer

Den nye Nissan Qashqai kommer med to nye elektrificerede drivliner. En 1.3 liters mild hybrid motor med enten 140 hk, to-hjulstræk og manuelt gear eller 158 hk med to- eller fire-hjulstræk og aut. gear. I starten af næste år kommer en helt ny, unik Nissan e-POWER serie-hybrid motor med 190hk, som vi vender tilbage til senere.

Luksus til konkurrencedygtige priser

Tredje generation Qashqai er altså opdateret til fingerspidserne. Og priserne vil stadig være meget attraktive. Den meget højtudstyret nye Nissan Qashqai Visia 140 hk starter ved kr. 274.980 og den topudstyrede Tekna+ 2WD udgave med alt, hvad hjertet begærer, holder sig stadig under kr. 400.000 (399.990). Særligt skal det nævnes, at den nye Nissan Qashqai som standard vil indeholde alle nye sikkerhedsteknologier som f.eks. aut. nødbremse – også for fodgængere og cyklister, vejkrydsassistent, intelligent fartpilot (forudser to biler frem), nødbremse når der bakkes, trailerstabilisering, parkeringssensor bag, fuld LED forlygter og meget mere.

Til redaktøren:

På et af de vedhæftede billeder ses en Qashqai, der er dekoreret med Danmarks flag. Dette var et enkelt eksemplar som blev lavet i forbindelse med Danmarks flotte bedrifter i flere sportsgrene i løbet af denne sommer (fx. europamesterskabet i fodbold og i flere OL dicipliner). Og nu altså igen relevant ved den officielle Danmarkspremiere.

Alle priser og udstyr på den nye Nissan Qashqai kan ses på nissan.dk på dette link.

Flere billeder finner du her: https://denmark.nissannews.com/da-DK/releases/danmarkspremiere-pa-den-helt-nye-nissan-qashqai