Bystyret i Tallinn vælger lån fra Nordea

Report this content

Bystyret i Tallinn vælger lån fra Nordea Bystyret i Tallinn har bekræftet, at det vil optage det budgetterede lån på EUR 25 mio. fra Nordea Bank i indeværende år. Nordea Bank tilbød de mest fleksible og gunstige vilkår. Lånet har en løbetid på fem år, og renten følger 6-måneders Euribor. Lånebetingelserne sikrer bystyret en afdragsfri periode på et år, før tilbagebetalingen starter i andet år af lånets løbetid. I alt deltog ti lokale og udenlandske banker i licitationen. Fire banker, Nordea, HypoVereinsbank, Bayerische LB/LB Kiel og Sampoo, blev inviteret til at deltage i den sidste udbudsrunde. Yderligere information: Juhani Seilenthal, Nordea Bank Estonia, +372 6283 200 Seija Turpeinen, Media Relations Finland, +358 9 165 42652 Nordea er den førende finanskoncern i Norden og Østersøregionen med aktiviteter inden for fire forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking, Asset Management & Life, og General Insurance. Nordea koncernen har knap 11 mio. kunder, 1.245 bankfilialer og 125 servicecentre på forsikringssiden i 22 lande. Nordea koncernen er blandt verdens førende inden for e-banking med næsten 3 mio. e-kunder. Nordea er noteret på fondsbørserne i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00270/wkr0002.pdf