Generationsskifte i Nordea Zycie

Generationsskifte i Nordea Zycie Nordea Zycie, der er en del af Nordea-koncernen i Polen, foretager generationsskifte på posten som administrerende direktør fra den 1. december 2001. Den nye mand bag roret i Nordea Zycie hedder Pawel Miller og kommer fra en stilling som President and CEO i AMC Poland. Pawel Miller, 35 år, har tidligere bevæget sig i både bank- og forsikringsverden som henholdsvis Sales Director i Citibank i Polen og som Business Development Director og Regional Director i livsforsikringsselskabet Nationale Nederlanden i Polen. - Direktørskiftet foretager vi for at yngre kræfter kan sikre fortsat fremdrift i Nordea Zycie. Den nuværende direktør, Janusz Staniszewski, har været leder for selskabet siden starten i 1994 og ført det frem til dets nuværende position. Vores nye direktør får til opgave at føre selskabet videre, så det bliver et stærkt kort for Nordea i Polen, siger Ib Mardahl-Hansen, bestyrelsesformand i Nordea Zycie og direktør i Nordea Life Insurance and Pensions. Samtidig med direktørskiftet indtræder Janusz Staniszewski, 62 år, i Nordea Zycies bestyrelse. Nordea Zycie, tidligere Heros Life, er en del af Nordea-koncernens forretning inden for livsforsikring. Selskabet blev etableret i 1994 og er det tiendestørste livselskab i Polen ud af i alt 35. Nordea Zycie er landsdækkende med 44 kontorer, hovedkontor i Warszawa, 224 medarbejdere og mere end 68.000 kunder. Nordea er desuden repræsenteret i Polen gennem skadeforsikringsselskabet Nordea Ubezpieczenia (Energo-Asekuracja), Nordea Bank Polska (Bank Komunalny og BWP-Unibank). Yderligere information: Ib Mardahl-Hansen, bestyrelsesformand i Nordea Zycie, telefon: 44203010 Troels Brøndsted, informationschef i Tryg-Baltica, telefon: 44203070 Nordea er den førende finanskoncern i Norden og Østersøregionen med aktiviteter inden for seks forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking, Asset Management, Investment Banking, Life Insurance and Pensions og General Insurance. Nordea koncernen har knap 10 mio. kunder, 1.260 bankfilialer og 125 servicecentre på forsikringssiden i 22 lande. Nordea koncernen er blandt verdens førende inden for e-banking med 2,5 mio. e-kunder. Nordea er noteret på fondsbørserne i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/10/20011010BIT00380/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/10/20011010BIT00380/bit0001.pdf