Group CFO Heikki Ilkka forlader Nordea

Heikki Ilkka, Group CFO og leder af Group Finance & Treasury, har besluttet at forlade Nordea og vende tilbage til revisionsverden og EY som partner. Heikki har været i Nordea siden april 2015 og har siden januar 2016 varetaget stillingen som Group CFO. Heikki stopper i Nordea ved udgangen af første kvartal 2018.

- Det er aldrig nemt at se en ledende, betroet kollega forlade os. Heikki har ydet et væsentligt bidrag til transformationen inden for Finance og efterlader et stærkt team, som jeg er overbevist om vil levere på vores meget ambitiøse agenda, siger Casper von Koskull, Nordeas koncernchef.

Arbejdet med at finde en ny Group CFO for Nordea Bank AB (publ) er sat i gang.

Yderligere information:
Stine Wind, pressechef, Danmark, 70 80 11 62

Om os

Nordea er en nordisk universalbank. Vi hjælper vores kunder med at realisere deres drømme og ambitioner – og det har vi gjort i 200 år. Vi ønsker at gøre en reel forskel for vores kunder og de samfund, vi opererer i – ved at være en stærk og personlig finansiel partner. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.