• Nordea/

Harri Sailas og Peter Lybecker nye chefer for Retail Banking i Finland og Danmark Nordea har udnævnt nye chefer for Retail Banking i Finland og Danmark. Harri Sailas (50) bliver ny chef for Retail Banking i Finland, og Peter Lybecker (48) bliver ny chef for Retail Banking i Danmark. De vil begge referere til Kari Jordan, chef for Retail Banking i Nordea fra og med 1. oktober. Harri Sailas er chef for regionalbanken for Helsinki og Uusimaa i Retail Banking i Finland. Harri Sailas har en solid bankmæssig baggrund. Han begyndte sin karriere i bankverdenen i 1975 og har siden da beskæftiget sig med mange forskellige områder i banken. Peter Lybeckers nuværende ansvarsområder i Retail Banking i Danmark er: Regionalbank Øst, Electronic Banking og Kredit. Peter Lybecker har en stærk bankmæssig baggrund. Han blev ansat i banken i 1976 og har siden da beskæftiget sig med en lang række forskellige områder i banken. - Nordeas Retail Banking-aktiviteter er drevet af nøgleordene fokus, hastighed og præstation. Jeg er overbevist om, at vi med udnævnelsen af to så erfarne bankfolk som Harri Sailas og Peter Lybecker vil nå koncernens fremtidige mål, siger Kari Jordan, chef for Retail Banking. Udnævnelserne træder i kraft 1. oktober 2002. Yderligere information: Kari Jordan, chef for Retail Banking, +358 9 165 42045 Lauri Peltola, Group Identity and Communications, +358 9 165 42324 Jens Bekke, informationschef, 33 33 39 68 Nordea er den førende finanskoncern i Norden og Østersøregionen med aktiviteter inden for tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking og Asset Management & Life. Nordea koncernen har mere end 10 mio. kunder og 1.245 bankfilialer i 22 lande. Nordea koncernen er blandt verdens førende inden for e-banking med 3,1 mio. e- kunder. Nordea er noteret på fondsbørserne i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00580/wkr0002.pdf