Kvartalsrapport 3. kvartal 2002

Report this content

Kvartalsrapport 3. kvartal 2002 Stabil overordnet udvikling · Ordinært resultat EUR 399 mio., en stigning på 18 pct. i forhold til 2. kvartal · Samlede indtægter EUR 1.406 mio., et fald på 1 pct. i forhold til 2. kvartal, hvilket afspejler vækst i nettorenteindtægter og nedgang i gebyrer og provisionsindtægter · Samlede udgifter uændrede i forhold til 2. kvartal · Tab og hensættelser EUR 66 mio. (EUR 56 mio.), svarende til 0,18 pct. af udlån på årsbasis · Ordinært resultat fra forsikring ramt af svage aktiemarkeder · Nettoresultat EUR 193 mio. (EUR 107 mio.) påvirket af en yderligere hensættelse på EUR 120 mio. til pensionsforpligtelser Øget fokus og hastighed · Lars G Nordström udnævnt til ny koncernchef · Ændret sammensætning af Group Executive Management · Ny enhed, Group Processing and Technology, skal koordinere og fremskynde integration og sammenlægning for at øge effektiviteten Løbende præstationsforbedringer får topprioritet fremover · Kreditportefølje - stabil kvalitet · Eksponering på kapitalmarkederne - lavere volatilitet · Omkostningseffektivitet - forbedring nødvendig · Effektiv kapitalanvendelse - styrkelse af balancen "Den samlet set stabile udvikling i vores resultater trods vanskelige markedsforhold er naturligvis positiv, men fremover vil en højere omkostningseffektivitet og løbende præstationsforbedringer få topprioritet. Øget fokus og hastighed i alt, hvad vi gør, herunder integration og sammenlægning, vil bidrage til en forbedring af effektivitet og resultater", siger Lars G Nordström, koncernchef for Nordea. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT00260/wkr0001.doc The full report http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT00260/wkr0002.pdf The full report