Kvartalsrapport januar - marts 2001

Kvartalsrapport januar - marts 2001 Stærk basisindtjening · Ordinært resultat på EUR 555 mio., en stigning på 17 pct. i forhold til 4. kvartal 2000 · Egenkapitalforrentning eksklusive goodwill på 19,7 pct. · Resultat eksklusive indtægter fra investeringsvirksomhed er det bedste nogensinde · Fortsat vækst i nettorenteindtægter · Netto gebyrer og provisionsindtægter kun lidt lavere trods turbulente aktiemarkeder · Omkostninger faldet med 10 pct. justeret for CBK · Tab og hensættelser fortsat på et lavt niveau med 0,14 pct. · Integrationsprocessen fortsætter som planlagt · Solo-konceptet introduceret i Danmark; mere end 100 virksomheder tilsluttet · ArosMaizels skifter navn til Nordea Securities · Fusionsproces påbegyndt for Nordeas to banker i Polen · Shipping, Offshore and Oil Services-division etableret · Forretningsområderne · 2,3 mio. e-kunder · Mere end 7,0 mio. netbank regningsbetalinger pr. måned, en stigning på 13 pct. siden december · Retail Banking: Stigning i ordinært resultat til EUR 458 mio. · Corporate and Institutional Banking: Stigning i ordinært resultat til EUR 140 mio. · Kapital under forvaltning: Positiv nettotilgang, men negativ markedsudvikling har reduceret kapital under forvaltning til EUR 97 mia. · General Insurance: Forbedret teknisk resultat, men indtægter af investeringsaktiver var negativt påvirket af svage aktiemarkeder · ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00590/bit0001.doc The full report http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00590/bit0001.pdf The full report