Mads G. Jakobsen udnævnt til deputy for Retail Banking

Mads G. Jakobsen, nuværende leder af FICC i Wholesale Banking, bliver deputy for Retail Banking med virkning fra 1. april.

Den nye deputy vil i fællesskab med Retail Bankings leder Lennart Jacobsen lede forretningsområdet, der har 18.000 medarbejdere og over 10 mio. kunder. I rollen som deputy får Mads G. Jakobsen desuden ansvaret for erhvervskundeområdet i Retail Banking med 500.000 kunder og 83 mia. euro i udlån.

Mads G. Jakobsen kommer fra en stilling som leder af FICC (Fixed Income, Currencies and Commodities) i Markets inden for forretningsområdet Wholesale Banking. Han har været ansat i Nordea i 25 år.

- Mads har ydet et stort bidrag til opbygningen af den stærkeste Markets-enhed i Norden i tæt samarbejde med erhvervsenhederne i Wholesale og Retail. Hans erfaring, kompetencer og lederegenskaber vil supplere og styrke Retail Banking i det videre arbejde, siger Lennart Jacobsen, leder af Retail Banking.

Yderligere information:
Stephan Ghisler-Solvang, pressechef, Danmark, 33 33 45 56

Om os

Nordea er en nordisk universalbank. Vi hjælper vores kunder med at realisere deres drømme og ambitioner – og det har vi gjort i 200 år. Vi ønsker at gøre en reel forskel for vores kunder og de samfund, vi opererer i – ved at være en stærk og personlig finansiel partner. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.