Nordea Bank Polska modtager priser for e-banking og venlig service

Nordea Bank Polska modtager priser for e-banking og venlig service Nordeas e-banking koncept, der blev introduceret i Polen i oktober sidste år, har resulteret i, at Nordea Bank Polska har fået landets mest anerkendte IT-pris. Samtidig er Nordea Bank Polskas filial i Gdansk blevet udnævnt til den venligste filial i landet af det polske handelskammer. De polske IT-magasiner Pckurier og Telenetforum har bedt eksperter og journalister om at vælge vinderen af prisen SIR 2001, der uddeles hvert år. Valget faldt på Nordea Bank Polska, som implementerede det nye IT- system i enheden i 2001, og i oktober blev e-banking konceptet introduceret. Nordea er tidligere blevet anerkendt som førende inden for e-banking og har de sidste to år vundet prisen for bedste online forretningsstrategi, der uddeles af det engelske magasin "The Banker". Det polske handelskammer, den polsk-amerikanske konsulentfond for små og mellemstore virksomheder og Warszawa Banking Institute har tildelt prisen "The Entrepreneurs' Friendly Bank", til Nordea Bank Polskas filial i Gdansk. "Det er meget tilfredsstillende at se vores medarbejderes indsats og vores investeringer blive anerkendt", siger Thomas Neckmar, chef for Regionalbank Baltikum og Polen. "Specielt da vi nu har filialer i de fleste større polske byer og løbende arbejder på at forbedre vores serviceydelser til vores nordiske og polske kunder", slutter han. Yderligere information: Thomas Neckmar, chef for Regionalbank Baltikum og Polen, +46 8 614 7930 Lena Höglund-Rosén, Group Media Relations, +46 8 614 6552 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00370/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00370/bit0002.pdf