Nordea får norsk koncession

Report this content

Nordea får norsk koncession I dag har den norske stat givet Nordea koncession til at erhverve samtlige aktier i Christiania Bank og Kreditkasse ASA ("CBK"). Hans Dalborg, koncernchef i Nordea udtaler: "Vi er meget tilfredse med, at vores nordiske firkløver nu snart er på plads, og koncessionen fra de norske myndigheder giver os mulighed for at gå videre i højt tempo. Vi glæder os nu til at tage hul på det nye år med CBK som en del af Nordea- koncernen." " Vi har allerede planer klar for en effektiv integrationsproces og også for hurtigt at indføre CBK's "best practice" i koncernen. De første udnævnelser til den øverste ledelse blev foretaget i november og bliver snart fulgt af yderligere udnævnelser i forretningsområderne, siger Thorleif Krarup, vicekoncernchef i Nordea. En tidsplan for gennemførelse og afregning over for aktionærerne samt yderligere tiltag vil snarest blive offentliggjort. Den videre proces omfatter bl.a: * Pligtmæssigt købstilbud, der gælder i fire uger * Tvangsindløsning * Notering af Nordea-aktien på fondsbørsen i Oslo og afnotering af CBK- aktien * I løbet af februar 2001 vil CBK afholde en ekstraordinær generalforsamling med henblik på at ændre vedtægterne, vælge et repræsentantskab, en kontrolkomité og en valgkomité Yderligere information: Lars Thalén, Group Identity and Communications, +46 8 614 79 51 Torben Laustsen, Group Identity and Communications 33 33 34 51 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 Lauri Peltola, Group Media Relations, +358 9 165 42 324 ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT01350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT01350/bit0002.pdf