Nordea fjerner gebyr på månedsopsparing

Report this content

Det skal være enklere at spare op og investere gennem månedsopsparing i Nordea. Derfor fjerner Nordea købskurtagen for de kunder, der hver måned vælger at investere et fast beløb som en måde at spare op.

Med en månedsopsparing investerer kunderne automatisk hver måned i en eller flere valgte fonde og giver dermed deres penge mulighed for at vokse over tid. Ved at fjerne købskurtagen håber bankdirektør med ansvar for privatkunder i Nordea Danmark, Mads Skovlund, at flere tager stilling til, hvordan de overskydende penge, de ikke skal bruge lige nu og her, placeres bedst.

”Danskerne har historisk mange penge stående i banken, og vi vil gerne slå et slag for, at flere tager et aktivt valg om, hvor de vil placere deres penge. Mens nogle foretrækker at sætte pengene på en opsparingskonto, er der andre, der hellere vil investere. Og her er månedsopsparing i Nordea en god og enkel måde at få lagt noget til side hver måned. Ved at fjerne et gebyr for den månedlige investering håber vi, at flere får øjnene op for den mulighed,” siger Mads Skovlund.

Købskurtage er et gebyr, der betales, hver gang investeringer købes, og har på månedsopsparingen indtil videre været 0,1 pct. af det investerede beløb. Nordeas månedsopsparing blev lanceret i december 2022, og kunderne kan selv oprette opsparingen direkte i mobil- eller netbanken. Enten gennem den digitale investeringsrådgiver Nora, eller ved selv at vælge fonde.

Læs mere om Nordeas månedsopsparing her

For yderligere information:
Nordea Danmark Kommunikation: 70 80 11 62