Nordea har 2 mio. internetkunder - målet er nu 2,7 mio. kunder

Report this content

Nordea har 2 mio. internetkunder - målet er nu 2,7 mio. kunder Solo, som er Nordeas elektroniske banktjeneste, har i dag passeret en milepæl med 2 mio. kunder. Solo er nu langt den mest udbredte internetbank i verden med over 5 mio. månedlige besøg. Solo giver adgang til det bredeste udvalg af finansielle produkter og serviceydelser i verden, og Solo er ligeledes en af verdens største internetbanker. Hans Dalborg, Nordeas koncernchef, ser filialnettet og netbanktjenester som integrerede distributionskoncepter, der kompletterer hinanden som del af en strategi, hvor der benyttes flere distributionskanaler. Han tror ikke, at netbanktjenester som selvstændig forretning ville være en succes. - Nu har vi en førerposition til at reagere på mobiltelefonens hurtige udvikling og stigende popularitet. Udbuddet af internettjenester og antallet af kunder er konstant stigende. Antallet af netkunder i Nordea forventes at stige til omkring 2,7 mio. kunder ultimo 2001. - Det er imidlertid almindelig anerkendt, at ikke engang store investeringer i internetbanktjenester knytter kunden så tæt til banken som et tæt og vedvarende personligt forhold til den lokale bankrådgiver. Ved at bruge den teknologiske udvikling positivt i kombination med udvalgte personlige serviceydelser skabes en succes, siger Hans Dalborg. I øjeblikket fordeler Nordeas internetkunder sig med 973.000 i Finland, 681.000 i Sverige, 248.000 i Danmark og 142.000 i Norge. Solo er klart den mest brugte internetbank i verden. Nordeas netkunder logger ind mere end 5 mio. gange om måneden og betaler næsten 6 mio. fakturaer per måned. Mere end 200.000 kunder køber og sælger aktier; i Danmark benytter 66.000 kunder sig heraf. Det tilsvarende tal for Finland er 66.000 med 55.000 i Sverige og 13.000 kunder i Norge. Solo-torvet med 500 forretninger er et af de livligste e-markeder i de nordiske lande. - Vi ønsker at tilbyde en bedre og mere personlig service til kunderne. Nordea fokuserer på at supplere den mere krævende rådgivning fra bank- og erhvervsrådgivere med skræddersyede services, der tilfører værdi. Den næste generation af Solo-tjenester er nu også på tegnebrættet, udtaler Bo Harald, Executive Vice President i Nordea og chef for Network Banking and Payments. Harald er stolt af den anerkendelse, som Nordea har fået for Solo over hele verden i de seneste uger. Nordea er blevet præmieret for bedste online forretningsstrategi af bladet The Banker, for det bedste Multi Channel Banking Team af Banking Technology og som bedste indenlandske bank i Norden af Euromoney. Solo blev desuden meget positivt omtalt af Euromoney.com som den bedste retail-internetbank. Yderligere information: Bo Harald, Executive Vice President, +358 9 165 42256, +358 50 64101 Antti Tainio, VP, Network Banking and Payments, +358 9 165 25154, +358 50 685 47 Lauri Peltola, Media Relations, +358 9 165 42324 Erik Evrén, Media Relations, + 46 8 614 8611 Jens Bekke, + 45 3333 ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/15/20001215BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/15/20001215BIT00520/bit0002.pdf