Nordea har ansøgt om notering af Nordea Holding Abp på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Stockholm og Nasdaq Copenhagen

Nordea Bank AB (publ) har i dag på vegne af det helejede datterselskab Nordea Holding Abp (”Nordea Finland”) ansøgt om optagelse af Nordea Finlands aktier til handel på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Stockholm og Nasdaq Copenhagen.

Ansøgningen er en del af forberedelserne til den planlagte flytning af moderselskabets hovedsæde til Finland. Under forudsætning af at flytningen af hovedsædet gennemføres, hvilket bl.a. kræver vedtagelse på Nordeas ordinære generalforsamling 15. marts 2018, og at Nasdaq Helsinki, Nasdaq Stockholm og Nasdaq Copenhagen godkender ansøgningen, er hensigten, at handlen med Nordea Finlands aktier begynder i løbet af efteråret.

Yderligere information:
Claes Eliasson, fungerende leder af Group External Communications, +46 72 141 67 12

Informationen blev offentliggjort af ovenstående kontaktperson 2. februar 2018 kl. [08:00] (dansk tid).

Tags:

Om os

Nordea er en nordisk universalbank. Vi hjælper vores kunder med at realisere deres drømme og ambitioner – og det har vi gjort i 200 år. Vi ønsker at gøre en reel forskel for vores kunder og de samfund, vi opererer i – ved at være en stærk og personlig finansiel partner. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.