Nordea indgår partnerskab med LykkeLiga

Et guldkort markerer starten på et særligt partnerskab mellem Nordea og LykkeLiga. Et samarbejde som, i forlængelse af Nordeas andre diversitetsindsatser, skal sætte en tyk streg under, at alle mennesker er guld værd. Ikke mindst håndboldspillerne i Danmarks lykkeligste liga.

LykkeLiga er verdens lykkeligste håndboldsliga og arbejder for at skabe fællesskab for mere end 1.500 børn og unge med et udviklingshandicap  – på og uden for banen.  Det er en mission, der passer særdeles godt til Nordeas ambition om at fremme diversitet og inklusion – både som arbejdsgiver og som bank. Derfor har Nordea og LykkeLiga nu indgået et toårigt partnerskab.

Hæv en highfive
Som en del af partnerskabet får alle børn i LykkeLiga overrakt et personligt ”guldkort”, som ganske vist ikke kan hæve kontanter i banken, men derimod kan indkassere noget langt mere værdifuldt end penge. Med kortet i hånden kan alle børn i LykkeLiga nemlig hæve highfives, hvor end de kommer hen.

”I Nordea er vi dybt imponerede over det arbejde, som LykkeLiga har gjort i forhold til at skabe positivt fokus på børn og unge med udviklingshandicap og inkludere dem i fællesskabet med livsgnisten som motor. Det vil vi gerne aktivt støtte og samtidigt opfordre alle danskere til at stikke lappen i vejret og give en highfive, når man møder et barn med et LykkeLiga Guldkort,” siger Mads Skovlund, landechef og bankdirektør med ansvar for privatkunder i Nordea.

I LykkeLiga er der ligeledes begejstring for det nye partnerskab.

”Vi er super glade for, at Nordea har meldt sig på lykkeholdet med støtte til ligaen og highfives til håndboldstjernerne. Det er stærkt at have en bank med til at støtte op om budskabet – at alle mennesker er guld værd og at lykken som bekendt ikke gøres op i kroner og øre. Vi ser frem til samarbejdet,” siger Lars Lundsgaard, adm. direktør i LykkeLiga.

Diversitet og inklusion er en kerneværdier
Udover økonomisk støtte til LykkeLiga vil Nordea, som en del af partnerskabet, tilbyde familierne indsigt i, hvordan de kan hjælpe børnene med forståelse af penge, og hvordan de skal være opmærksomme på svindel.

Nordeas partnerskab med LykkeLiga ligger i forlængelse af bankens øvrige arbejde for diversitet og inklusion. Blandt andet er Nordea som den første danske bank blevet medlem af Solsikkeprogrammet, der arbejder med at gøre usynlige handicap som for eksempel angst, demens eller psykisk sygdom synlige for omverdenen. I bankens filialer kan man derfor hente en gratis solsikkesnor, og de ansatte bliver løbende trænet i viden om usynlige handicap og om, hvordan de konkret kan hjælpe, hvis en kunde kommer ind med solsikkesnoren om halsen.

Som den første danske bank har Nordea også lanceret Solsikkelinjen til kunder med usynligt handicap, så de på forhånd kan gøre opmærksom på, at der kan være brug for ekstra tid og hjælp, når de ringer til banken.

Yderligere information:

Nordea Danmark Kommunikation: +45 70 80 11 62