Nordea sælger yderligere ejendomme i Danmark

Nordea sælger yderligere ejendomme i Danmark Nordea har taget næste skridt i processen med at reducere sin ejendomsportefølje og har solgt de fleste af sine resterende ejendomme i Danmark til et konsortium bestående af PensionDanmark, Lægernes Pensionskasse og Nordea Pension. Konsortiet køber en portefølje af ejendomme, der hovedsageligt består af Nordea Bank Danmarks ejerboliger. Salget er et led i Nordea koncernens løbende proces med at øge fokus på kerneaktiviteterne og optimere kapitalanvendelsen. Prisen for den portefølje, som konsortiet har købt, er EUR 233 mio. Derudover forventes det, at Nordea Pension køber ejendomme til en samlet værdi af EUR 40 mio. Handlerne sker på markedsvilkår, og prisen er baseret på uvildige vurderinger. Den løbende proces med at reducere Nordeas ejendomsaktiver forventes kun at have en marginal samlet effekt på Nordea koncernens resultat. I processen med at reducere ejendomsaktiverne rådgives Nordea af Catella Corporate Finance, Citigroup og Nordea Securities. Yderligere information: Jakob Grinbaum, chef for Group Treasury, +46 8 614 7891 Allan Polack, chef for Nordea Liv & Pension, 22 15 39 60 Jens Bekke, informationschef, Danmark, 33 33 39 68 Nordea er den førende finanskoncern i Norden og Østersøregionen med aktiviteter inden for tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking og Asset Management & Life. Nordea koncernen har mere end 10 mio. kunder og 1.240 bankfilialer. Nordea koncernen er blandt verdens førende inden for e-banking med 3,4 mio. e-kunder. Nordea er noteret på fondsbørserne i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00560/wkr0002.pdf