Nordea sænker renterne markant på flere lån

Nordea sætter nu ind med en samlet prisoffensiv, der gør det langt billigere for privatkunder, som fx ønsker et forbrugslån eller går med boligdrømme. Offensiven betyder, at renterne bliver sat markant ned på flere typer lån – herunder andelsboliglån, efterfinansiering på boliglån og forbrugslån.

Nu kan der være penge at spare for både nuværende og kommende kunder i Nordea. Renten på en lang række lån bliver nemlig sat markant ned. Det gælder både nyoprettede andelsboliglån, boliglån og boligkredit i forbindelse med efterfinansiering samt forbrugslån.

”Vi har ikke blot set på ét produkt, men lancerer nu en samlet prisoffensiv, hvor vi sænker renterne over en bred kam. Det betyder helt konkret, at vi gør det nemmere at række ud efter drømmen om at få sin første egen bolig, flytte ind i noget større eller fx skifte den gamle cykel ud med en ny. I Nordea er vores fornemmeste opgave nemlig at hjælpe vores kunder til at nå de drømme, de har for fremtiden. Og vi vil være en relevant og attraktiv bank for alle typer kunder – uanset hvor de er i livet, eller hvad deres næste skridt er,” siger Mads Skovlund, landechef og bankdirektør med ansvar for Nordeas danske privatkunder.

For en kommende boligejer, der har brug for et boliglån udover realkreditlånet, falder rentespændet på efterfinansieringen fra 6,60-9,60 pct. til 4,49-8,35 pct.

Står man med ønsket om at købe en andelsbolig, falder rentespændet på et andelsboliglån fra 5,00-8,35 pct. til 4,49-7,99 pct.

Skal cyklen skiftes ud gennem et forbrugslån, falder renten fra 10,45-17,0 pct. til 8,95-15,50 pct.

Lavere renter kommer også eksisterende kunder til gode

Samtidig med at renterne på nyoprettede lån bliver sat ned, kan Nordea-kunder med et eksisterende boliglån ud over realkreditlånet eller et andelsboliglån også se frem til et fald i renten på 0,25 procentpoint.

Produkt Rentespænd før 14. maj 2024 Ændring i rentespænd Rentespænd gældende fra 14. maj 2024
Andelsboliglån  5,00-8,35 pct. 0,51 pct.-point 4,49-7,99 pct.
Boliglån over 80 pct. (efterfinansiering) 6,60-9,60 pct. 2,11 pct.-point 4,49-8,35 pct.
Nordea Boligkredit – Køb
(efterfinansiering)
6,85-9,85 pct. 0,35 pct.-point 6,50-9,50 pct.
Forbrugslån  10,45-17,00 pct. 1,50 pct.-point 8,95-15,50 pct.
Forbrugslån+ 10,45 pct. 1,50 pct.-point 8,95 pct.

Produkt Ændring i rente på eksisterende lån
Andelsboliglån  0,25 pct.-point
Boliglån over 80 pct. (efterfinansiering) 0,25 pct.-point