Nordea strømliner sin investment management-organisation

Nordea strømliner sin investment management-organisation For yderligere at øge effektiviteten og fokus samler Nordea Investment Management forvaltningen af alle europæiske, amerikanske og globale aktieporteføljer ét sted (København). Samtidig samles forvaltningen af norske aktier i Oslo. Euro-obligationsteamet - et vigtigt fokusområde - samles i København. Endelig flyttes institutional sales-aktiviteterne i Luxembourg til det eksisterende kontor i Frankfurt. Ca. 35 medarbejdere vil blive berørt af disse ændringer, hvoraf de fleste ventes at få tilbudtl andre stillinger. - Med disse ændringer øger vi effektiviteten samtidig med, at vi udvikler vores centrale investeringsydelser og fokuserer yderligere på gode løsninger til kunderne, siger Ole Jacobsen, chef for Nordea Investment Management. Som en følge af det øgede fokus på kunderne er Inga-Lill Carlberg udnævnt til chef for Group Clients i Nordea Investment Management. Sammen med sit nye team vil hun sikre, at Nordea udbyder det mest konkurrencedygtige fondsunivers støttet af den bedste rådgivning til sine kunder. Samtidig fortsætter Inga-Lill Carlberg som landechef for Nordea Investment Management for Sverige med uændret ansvar for nordiske og svenske aktier, hedge funds og corporate governance. Nordea Investment Management er en forretningsenhed i Asset Management & Life og tilbyder investment management-ydelser via kontorer i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Tyskland og Nordamerika. Yderligere information: Ole Jacobsen, chef for Nordea Investment Management, 33 33 15 84 Erik Evrén, chef for Group Media Relations, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/28/20020828BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/28/20020828BIT00690/wkr0002.pdf