Nordea tilbagekalder incitamentsprogram

Report this content

Nordea tilbagekalder incitamentsprogram Bestyrelsen for Nordea AB (publ) har i dag besluttet at tilbagekalde sit forslag, som skulle være stillet på den ordinære generalforsamling 24. april 2002 om et nyt aktieoptionsprogram for ledere og øvrige medarbejdere i Nordea koncernen. "Bestyrelsen har efter drøftelser med de større aktionærer vurderet, at incitamentsprogrammet i sin nuværende form måske ikke kan opnå den støtte på 90 pct., som kræves for at få godkendelse fra den ordinære generalforsamling. Bestyrelsen har derfor besluttet at tilbagekalde forslaget. Bestyrelsen vil overveje hvilke nye initiativer, der er nødvendige for at bevare kernekompetencen i koncernen fremover", siger Vesa Vainio, bestyrelsesformand. "Bestyrelsens hensigt var at styrke fokus på værdiskabelse for aktionærerne, bl.a. ved at erstatte de eksisterende overskudsdelingsprogrammer for medarbejdere i de nordiske lande med et fælles aktieoptionsprogram. Det tilbagekaldte forslag skulle have været det første skridt mod dette mål, og jeg er overbevist om, at programmet ville have været i aktionærernes interesse. Nordea er en foregangsvirksomhed, og det kræver nye løsninger tilpasset nye situationer", siger Vesa Vainio. Yderligere information: Erik Evrén, chef for Group Media Relations, +46 8 614 86 11 Nordea er den førende finanskoncern i Norden og Østersøregionen med aktiviteter inden for fire forretningsområder: Retail Banking, Asset Management & Life, Corporate and Institutional Banking og General Insurance. Nordea koncernen har knap 11 mio. kunder, 1.245 bankfilialer og 125 servicecentre på forsikringssiden i 22 lande. Nordea koncernen er blandt verdens førende inden for e-banking med over 2,8 mio. e-kunder. Nordea er noteret på fondsbørserne i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/15/20020415BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/15/20020415BIT00440/wkr0002.pdf