• Nordea/

Nordea tilbyder i samarbejde med IBM og Microsoft en global infrastruktur til betalinger på internettet i forbindelse med e-handel Nordea har indgået aftaler med IBM og Microsoft om en hurtigere implementering af de standarder, som SWIFT har udviklet for internetbetalinger. Disse samarbejdsaftaler er et led i Nordeas fortsatte bestræbelser på at anvende sin ekspertise inden for e-banking til gavn for erhvervskunder. Den nye løsning gør det muligt for virksomheder at reducere omkostningerne, idet finansielle og forretningsmæssige meddelelser sendes via ét system, og betalinger overføres via internettet. Gennem samarbejdet kan IBM og Microsoft implementere en grænseflade til banker for virksomheder, der ønsker en sikker løsning til internationale betalinger over det åbne internet. - Som globale selskaber kan IBM og Microsoft understøtte virksomheder, der flytter deres indkøb og andre processer til internettet. Det er nemt for virksomhederne at indføre løsningen, da vores partnere tager sig af integrationen mellem systemerne, siger Bo Harald, chef for Electronic Banking i Nordea. - Bankerne og deres kunder er overbevist om, at omkostningerne kan reduceres, når indkøb og finansielle processer flyttes til internettet. Nordeas engagement i Identrus og internetbaserede betalingssystemer er et bevis på det, siger Alec Nacamuli, Global Payments Executive, IBM Financial Sector. - Globale betalinger er et område, som Microsoft nu for alvor fokuserer på inden for den finansielle sektor. Med vores globale tilstedeværelse har vi en ideel position til at støtte en integreret betalingsinfrastruktur, siger Paul Shetler, ansvarlig for den finansielle sektor i Microsoft EMEA. Løsningen gør det nemmere for virksomheder at starte med e-handel. Den passer til alle virksomheder uanset størrelse. Handel via internettet reducerer omkostningerne, letter arbejdsgangene og udvider virksomhedens marked. Fordelene vil være størst for store virksomheder og underleverandører, som fokuserer på at optimere værdikæden. Yderligere information: Olli Kähkönen, chef for Extended Cash Management, +358 9 165 53246, +358 50 350 9727 Matti Karvonen, Electronic Banking Services, +358 9 165 24900, +358 50 64 103 Liisa Laine, Media Relations, +358 9 165 42655, +358 50 66839 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information