Nordea udnævner chef for Group Support and Procurement

Nordea udnævner chef for Group Support and Procurement Gert Aage Nielsen (48) er udnævnt til chef for Group Support and Procurement i Nordea og tiltræder sin nye stilling med det samme. Den nye fælles support- og forsyningsfunktion er etableret i Group Staffs. Enheden vil samle almindelige supportfunktioner og forsyning på koncernniveau, der ikke primært er knyttet til forretningsaktiviteterne, for at øge stordriftsfordelene og effektiviteten. Gert Aage Nielsen har haft mange ledende stillinger i Nordea, senest Chief Financial Officer i Nordea Securities. Han er ph.d. i økonomi fra Københavns Universitet. Yderligere information: Peter Schütze, chef for Group Staffs, 33 33 42 00 Erik Evrén, chef for Group Media Relations, +46 8 614 86 11 Nordea er den førende finanskoncern i Norden og Østersøregionen med aktiviteter inden for tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking og Asset Management & Life. Nordea koncernen har mere end 10 mio. kunder og 1.245 bankfilialer. Nordea er repræsenteret i 24 lande. Nordea koncernen er blandt verdens førende inden for e-banking med 3,1 mio. e-kunder. Nordea er noteret på fondsbørserne i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00850/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00850/wkr0002.pdf