Nordea udnævner Dag Andresen til Group Chief Internal Auditor

Report this content

Nordea udnævner Dag Andresen til Group Chief Internal Auditor Dag Andresen, 37, er blevet udnævnt til chef for den interne revisionsfunktion i Nordea AB (publ). Han starter i sit nye job til september 2001. Dag Andresen er indtil da CFO og chef for finansafdelingen for privatkundeområdet i Den Norske Bank, Oslo. Han har både en International Executive MBA og en MBA fra handelshøjskolen i Helsinki, er civiløkonom fra den norske handelshøjskole og kandidat fra Norske Luftkrigsskole og Sjøforsvarets Befalskole. Dag Andresen har tidligere haft ledende stillinger i Nordic Investment Bank (NIB) og Kværner ASA, Helsinki samt i Norske Marinen og Luftforsvaret. Yderligere information: Thorleif Krarup, koncernchef, +46 8 614 7901 Harald Arnkværn, formand for Nordea-bestyrelsens Revisionskomité, +47 22 40 21 00 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00280/bit0001.pdf