Nordeas bankdatterselskaber opgraderet af Fitch

Report this content

Nordeas bankdatterselskaber opgraderet af Fitch Fitch, det internationale rating-bureau, har opgraderet de langsigtede og kortfristede ratings for Nordeas bankdatterselskaber som følger: Norges Christiania Bank - LT til "AA-" (AA minus) fra "A+"; ST til "F1+" fra "F1" Finlands Merita Bank - LT til "AA-" (AA minus) fra "A+"; ST til "F1+" fra "F1" Sveriges Nordbanken - LT til "AA-" (AA minus) fra "A+"; ST til "F1+" fra "F1" Danmarks Unibank - LT til "AA-" (AA minus) fra "A+"; ST til "F1+" fra "F1" Udsigterne for alle de langsigtede ratings er ændret til stabile fra positive. Desuden er den individuelle rating for Unibank opgraderet til "B" fra "B/C". De individuelle ratings for de andre banker på "B" er bekræftet. Ligeledes er support ratings på "2" for alle fire banker bekræftet. I henhold til Fitch afspejler ændringerne i ratingen den stabile fremgang for Nordeas pan-nordiske strategi, som har resulteret i en i stigende grad integreret finanskoncern med stor spredning i sine aktiviteter. Derudover har koncernen for nylig yderligere forstærket sin position i Sverige med offentliggørelsen i juli af købet af Postgirot Bank fra det svenske postvæsen. Yderligere information: Jakob Grinbaum, Group Treasury, +46 8 614 7891 Fanny Borgström, Group Treasury, +358 9 369 50500 Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 7852 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 8611 www.fitchibca.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/17/20010817BIT00620/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/17/20010817BIT00620/bit0002.pdf