Ny chef for Nordea Investment Management

Ny chef for Nordea Investment Management Henrik Priergaard, 41, er i dag udnævnt til ny chef for Nordea Investment Management. Gennem de seneste to år har Henrik Priergaard været medlem af ledergruppen i Asset Management & Life. Nordea Investment Management er en forretningsenhed i Asset Management & Life og tilbyder kapitalforvaltning gennem afdelinger i de fire nordiske lande samt i Frankfurt og New York. Yderligere information: Christian Clausen, chef for Asset Management & Life, 33 33 15 00 Henrik Priergaard, chef for Nordea Investment Management, 33 33 15 84 Bjarne Rostbøll Christiansen, presseansvarlig for Asset Management & Life, 33 33 10 79 Nordea er den førende finanskoncern i Norden og Østersøregionen med aktiviteter inden for tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking og Asset Management & Life. Nordea koncernen har mere end 10 mio. kunder og 1.288 bankfilialer. Nordea koncernen er blandt verdens førende inden for e-banking med 3,3 mio.e-kunder. Nordea er noteret på fondsbørserne i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00160/wkr0002.pdf