Ny IT-chef i Nordea udpeget

Ny IT-chef i Nordea udpeget Jarle Haug ny chef for Group IT i Nordea fra 1. marts 2002 "Group IT stiller specielle krav til sin leder", siger Tom Ruud, chef for Group Staffs. "Nordea er blandt verdens førende inden for e-banking og blandt de største IT-brugere med en af de største IT-afdelinger i Norden". Jarle Haug er chef for Business Staff Support i Retail Banking Norway og har beklædt en række stillinger i K-Bank, siden han kom til banken i 1989. Jarle Haug efterfølger Bengt-Åke Eriksson, som går på pension til sommer. Bengt-Åke Eriksson blev for to år siden Nordeas første IT-chef efter at have beklædt den samme stilling i Nordbanken og MeritaNordbanken i 10 år. "Nordea og Group IT står over for store udfordringer, når det gælder koordinering og effektivisering", siger Jarle Haug. "Jeg ser frem til at tage fat på det krævende og meget vigtige arbejde som chef for Group IT", siger han. Yderligere information: Jarle Haug, chef for Business Staff Support, Retail Banking Norway, +47 90 08 76 33 Tom Ruud, chef for Group Staffs, +46 8 614 79 61 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00260/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00260/bit0002.pdf

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.