Postgirot fusioneres med Nordea

Postgirot fusioneres med Nordea Postgirot Bank AB (publ) fusionerede 20. december 2002 med Nordea Bank Sverige AB (publ). Som følge af fusionen ophører aktieselskabet som juridisk person. Postgirots betalingssystem og -ydelser bibeholdes uændrede, men nu i Nordea Bank Sverige under navnet Postgirot. Nordea købte Postgirot Bank i 2001. I første omgang blev selskabet et datterselskab under Nordea Bank Sverige. Patent- och registreringsverket har i dag registreret det svenske finanstilsyns tilladelse til, at bankerne fusionerer. Fusionen øger Nordeas muligheder for at tilbyde kunderne hurtigere og bedre betalingsløsninger og at effektivisere forretningsgangene. Ca. 90 pct. af alle svenske virksomheder, offentlige institutioner og foreninger har en konto i Postgirot. I alt benytter 425.000 virksomheder og 800.000 privatpersoner Postgirots betalingsydelser. Yderligere information: Ann-Leena Mikiver, informationschef i Sverige, +46 8 614 90 07 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00180/wkr0002.pdf