• Nordea/

Report this content

The Banker tildeler igen Nordea den globale pris for bedste online forretningsstrategi Det engelske blad "The Banker" har for andet år i træk tildelt Nordea en global pris for "Best Online Business Strategy". The Bankers jury anser Nordea for at være banebrydende inden for e-banking. - Det var en præstation at modtage denne pris sidste år. Og at modtage den for anden gang i træk er naturligvis en fantastisk nyhed. At vi har modtaget prisen igen i år bekræfter, at vi er i stand til at fastholde vores position som verdens bedste inden for e-banking. Vi værdsætter virkelig denne pris, eftersom den kommer fra én af de mest respekterede iagttagere af banksektoren, siger Bo Harald, Chef for E-banking i Nordea. Den væsentligste begrundelse for, at Nordea modtager prisen, er den brede anvendelse af koncernens e-tjenester. Ved udgangen af august i år havde Nordeas kunder foretaget 17,3 mio. flere betalinger via Internettet end i samme periode sidste år. Fra januar til august 2001 blev der foretaget i alt 54,9 mio. betalinger. - Tallene på brugen af vores e-tjenester er, så vidt vi ved, langt de bedste tal i verden, og det viser den del af vores strategi, der sigter på at fremme den generelle udbredelse af e-vaner. En anden dimension er vores multikanal-distributionsstrategi, som gør det muligt for kunderne at få adgang til vores tjenester på forskellige måder, bl.a. via PC, telefon, WAP-telefon, tv og mobiltelefoner. Der er én serviceaftale, der dækker alle kanalerne, og den er en integreret del af vores salgsaktiviteter i filialerne. Et tredje relevant element er vores bestræbelser på at forstærke vores fokus på e-tjenester, symboliseret ved Solo-torvet, og på at hjælpe erhvervskunder med at strømline deres egne e-processer hurtigere ved at styrke e-vanerne med en række nye værktøjer, siger Bo Harald. Nordea har i dag næsten 2,5 mio. e-kunder og næsten 240.000 kunder, der handler aktier via Internettet. Omkring 1.700 e-butikker anvender Nordeas e-betalingsfaciliteter i salget af deres serviceydelser. Ud over den globale pris "Best Online Business Strategy" har Nordea vundet to andre priser. Nordeas banker i Finland, Merita Bank, og Danmark, Unibank, som begge er en del af Nordea koncernen, har modtaget priserne for henholdsvis "Bank of the Year in Finland" og "Bank of the Year in Denmark". Yderligere information: Bo Harald, Chef for E-banking, +358 9 165 42256, mob. +358 50 64 101 Antti Tainio, E-banking, +358 9 16525154, mob. +358 50 68 547 Liisa Laine, Media Relations, +358 9 165 42655 Anne Thommesen, Media Relations, +45 33 33 12 35 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/05/20010905BIT00340/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/05/20010905BIT00340/bit0002.pdf