Dampskibsselskabet NORDEN A/S – Ugentlig rapportering om aktietilbagekøb

Nedenstående er vedhæftet som PDF-fil.

_______________________________________________________________________________

Meddelelse nr. 56

20. november 2013

Dampskibsselskabet NORDEN A/S – Ugentlig rapportering om aktietilbagekøb

13. november 2013 iværksatte NORDEN fjerde fase af et aktietilbagekøbsprogram i overensstemmelse med EU-kommissionens Forordning nr. 2273/2003 (”Safe Harbor”-metoden), som sikrer, at Selskabet er beskyttet mod overtrædelse af insiderlovgivningen under tilbagekøbet.

Under aktietilbagekøbsprogrammet vil NORDEN købe egne aktier for op til samlet USD 30 mio. (ca. DKK 170 mio.). Første fase af aktietilbagekøbsprogrammet løb fra 8. april 2013 til 6. maj 2013 og havde en værdi på DKK 20 mio. Anden fase af aktietilbagekøbsprogrammet løb fra 15. maj 2013 til 13. august 2013 og havde en værdi på DKK 50 mio. Tredje fase af aktietilbagekøbsprogrammet løb fra 14. august 2013 til 12. november 2013 og havde en værdi på DKK 50 mio. Fjerde fase vil have en værdi på op til DKK 50 mio. og ventes at løbe frem til 4. marts 2014. Denne fjerde fase ventes at bringe det samlede aktietilbagekøb op på i alt USD 30 mio.

Siden selskabsmeddelelsen af 13. november 2013 om fjerde fase af aktietilbagekøbsprogrammet er der under denne fjerde fase foretaget følgende opkøb:

Dato Antal
aktier
Gennemsnitlig
købskurs (DKK)
Transaktions-
værdi (DKK)
13-11-2013 7.000 234,26 1.639.820
14-11-2013 6.500 233,78 1.519.570
15-11-2013 18.000 233,24 4.198.320
18-11-2013 6.000 234,23 1.405.380
19-11-2013 5.000 233,46 1.167.300

Akkumuleret 42.500 233,66 9.930.390

Siden fjerde fase af aktietilbagekøbsprogrammet blev iværksat 13. november 2013 er der samlet købt 42.500 aktier for et samlet beløb på DKK 9.930.390.

Efter ovenstående transaktioner ejer NORDEN i alt 2.208.244 egne aktier, svarende til 5,1%. Det samlede antal aktier i NORDEN udgør 43 mio. Fratrukket egne aktier udgør antallet 40.791.756 aktier.

Carsten Mortensen

Adm. direktør