NORDEN indgår betinget aftale om salg af op til 6 Handysize skibe

Nedenstående er vedhæftet som PDF-fil.

_______________________________________________________________________________

24. januar 2011

Side 1 af 1

NORDEN indgår betinget aftale om salg af op til 6 Handysize skibe

NORDEN har indgået aftale om at sælge op til 6 Handysize tørlastskibe til græske interesser. Aftalen er betinget af købers endelige bestyrelsesgodkendelse inden d. 30. marts 2011.

Der er tale om 6 nybyggede søsterskibe på 32.700 tdw. fra et kinesisk værft. Skibene leveres fra værft i løbet af 2011 (5 enheder) og 2012 (1 enhed).

Parterne har aftalt ikke at offentliggøre salgssummen. Resultatpåvirkningen for 2011 vil - hvis salget endeligt gennemføres – være uvæsentlig.

”Salget er udtryk for, at vi fortsat optimerer porteføljen i Handysize. Med de 4 salg, vi annoncerede i maj, vil denne aftale yderligere reducere kapitalbindingen og risikoen på kort sigt. Men på længere sigt tror vi fortsat på et attraktivt Handysize marked, og vi kontraherede derfor i december 4 nybygninger til senere levering,” siger adm. direktør Carsten Mortensen.

Hvis alle 6 enheder sælges, vil NORDEN fortsat have 13 Handysize skibe til levering til kerneflåden i 2011-2013: 10 egne nybygninger fra koreanske, vietnamesiske og japanske værfter samt 3 langtidsindbefragtede skibe fra især japanske værfter. Ved udgangen af 4. kvartal 2010 bestod NORDENs aktive flåde af 19 Handysize skibe.

Carsten Mortensen

Kontaktperson på tlf. 3315 0451: Senior Vice President Martin Badsted.

_______________________________________________________________________________

Strandvejen 52