• NORDEN/

NORDEN iværksætter fjerde fase af aktietilbagekøb på op til USD 30 mio. (DKK 170 mio.)

Nedenstående er vedhæftet som PDF-fil.

_______________________________________________________________________________

Meddelelse nr. 53

13. november 2013

Som annonceret i forbindelse med årsrapporten for 2012 har bestyrelsen besluttet at gennemføre tilbagekøb af aktier for op til samlet USD 30 mio. (ca. DKK 170 mio).

NORDEN skal hermed oplyse, at fjerde fase af aktietilbagekøbet nu iværksættes på nedenstående vilkår.

Første fase af aktietilbagekøbsprogrammet løb fra 8. april 2013 til 6. maj 2013 og havde en værdi på DKK 20 mio. Anden fase af aktietilbagekøbsprogrammet løb fra 15. maj 2013 til 13. august 2013 og havde en værdi på DKK 50 mio. Tredje fase af aktietilbagekøbsprogrammet løb fra 14. august 2013 til 12. november 2013 og havde en værdi på DKK 50 mio. Fjerde fase vil have en værdi på op til DKK 50 mio. og ventes at løbe frem til 4. marts 2014. Denne fjerde fase ventes at bringe det samlede aktietilbagekøb op på i alt USD 30 mio.

Tilbagekøbsprogrammet iværksættes i medfør af bestyrelsens bemyndigelse vedtaget af generalforsamlingen 24. april 2013 til at lade NORDEN erhverve egne aktier med en pålydende værdi på indtil 10% af aktiekapitalen til den på købstidspunktet gældende børskurs med en afvigelse på indtil 10%.

Programmet struktureres i overensstemmelse med EU-kommissionens Forordning nr. 2273/2003 (”Safe Harbor”-metoden), som sikrer, at Selskabet er beskyttet mod overtrædelse af insiderlovgivningen under tilbagekøbet.

Der gælder følgende vilkår for programmet:

• Formålet med tilbagekøbet er at nedsætte NORDENs aktiekapital samt opfylde forpligtelser som følge af NORDENs incitamentsprogram.

• NORDEN har indgået aftale med Danske Bank om at agere som lead manager og forestå køb af aktier på vegne af Selskabet. Danske Bank vil træffe alle handelsbeslutninger uafhængigt af, og uden involvering fra, NORDEN.

• Fjerde fase af aktietilbagekøbsprogrammet løber fra 13. november 2013 til 4. marts 2014, og der vil maksimalt blive tilbagekøbt aktier for en samlet kursværdi på DKK 50 mio. Der kan maksimalt købes 1.000.000 stk. aktier.

• NORDEN ejer forud for aktietilbagekøbet 2.271.587 egne aktier, svarende til 5,3% af aktiekapitalen.

• Aktietilbagekøbet sker med henblik på at foreslå aktierne annulleret på den ordinære generalforsamling i april 2014.

• Der vil maksimalt på hver børsdag blive købt aktier svarende til 25% af den gennemsnitlige daglige handel i de seneste 20 dage fra handelsdatoen.

• Der vil ikke under tilbagekøbsprogrammet blive købt aktier til en højere kurs end den højeste af følgende to kurser: i) kursen på den sidste uafhængige handel og ii) det højeste foreliggende uafhængige tilbud på NASDAQ OMX København.

• NORDEN har ret til på ethvert tidspunkt at stoppe aktietilbagekøbsprogrammet. En beslutning herom vil i givet fald blive offentliggjort via en meddelelse til NASDAQ OMX København.

• Der vil senest hver 7. børsdag blive offentliggjort meddelelse om de aktiekøb, der er foretaget under tilbagekøbsprogrammet.

Carsten Mortensen

Adm. direktør