NORDEN opjusterer forventningerne til årets resultat for 2022

MEDDELELSE NR. 143 - 4. AUGUST 2022

NORDEN opjusterer sine forventninger til helårsresultatet og forventer nu en indtjening for 2022 på mellem USD 560-640 mio. (ca. DKK 4.100-4.700 mio.) mod tidligere USD 420-500 mio.

Som resultat af NORDENs skift i markedseksponering i Q2 fra tørlast til produkttank har Selskabet været godt positioneret til at kapitalisere på et nedadgående tørlastmarked ved at have mere last end tonnage. NORDEN fortsætter også med at drage fordel af et exceptionelt stærkt marked for produkttank, hvor Selskabet har en væsentlig markedseksponering.

”Udover at sikre os mod tab i et faldende tørlastmarked har NORDEN aktivt taget store mængder last ind til høje rater og drager nu fordel af efterfølgende tonnage til lavere rater. Dette viser styrken i vores forretningsmodel, hvor vi aktivt kan justere vores eksponering og skabe værdi i både opadgående og nedadgående markeder”, udtaler Jan Rindbo, Administrerende Direktør for NORDEN.

Med venlig hilsen,

Jan Rindbo

Thomas France, Investor Communications Partner, tlf.: +45 3273 0629, e-mail: tfr@norden.com