NORDEN OPJUSTERER FORVENTNINGERNE TIL ÅRETS RESULTAT FOR 2022

MEDDELELSE NR. 203 - 6. OKTOBER 2022

NORDEN opjusterer sine forventninger til helårsresultatet og forventer nu en indtjening for 2022 på mellem USD 650-730 mio. (ca. DKK 4.600-5.200 mio.) mod tidligere USD 560-640 mio.

Opjusteringen er udtryk for stærk performance i både Assets & Logistics og Freight Services & Trading. I tredje kvartal har NORDEN realiseret gevinster fra salg af skibe i Assets & Logistics ved salg af  2 produkttankere og 3 tørlastskibe. Freight Services & Trading drager fordel af en høj eksponering i tankmarkedet og genererer samtidig yderligere værdi fra sine aktiviteter i tørlast. De yderst stærke spotrater for produkttankere forventes at forblive på meget høje niveauer i den resterende del af 2022 og ind i 2023.

”NORDENs agile forretningsmodel er stadig en styrke for os i volatile markeder, der muliggør stor værdiskabelse i såvel tørlast- som tanksegmentet i kraft af vores aktive positionering,” udtaler Jan Rindbo, Administrerende Direktør for NORDEN.

Med venlig hilsen,

Jan Rindbo