Nordic Baltic Holding modtager The Banker's globale pris for bedste online forretningsstrategi Det velrenommerede engelske blad The Banker har tildelt MeritaNordbanken, en del af Nordic Baltic Holding koncernen, den globale pris for bedste online forretningsstrategi. The Banker's bedømmelseskomité betragter MeritaNordbanken som en stifinder inden for e-banking serviceydelser. - Vi er virkelig glade for denne pris, fordi den bliver uddelt af en af de mest respekterede observatører inden for bankverdenen. Prisen placerer Nordic Baltic Holding koncernen i toppen af bankverdenen inden for e- banking, og vi føler, at denne placering er fuldt fortjent, siger Hans Dalborg, President and Group CEO i Nordic Baltic Holding. - Man skal jo tænke på, at koncernen har beskæftiget sig med elektroniske bankydelser i 18 år. Vi er glade for, at vi nu kan se resultaterne af vores indsats, hvor vi i dag har over 1,6 millioner onlinekunder. Solo er Nordic Baltic Holding koncernens e-banking brand. Solo er meget udbredt i Finland og Sverige og vil snart blive introduceret på det danske marked. Koncernen har 140.000 kunder, der handler værdipapirer via Internettet, hvoraf 55.000 bruger Unibanks Online investering. Online investering er det førende e-handelssystem i Danmark og vil blive introduceret til Nordic Baltic Holdings svenske og finske kunder. I sin begrundelse roser The Banker MeritaNordbankens onlinestrategi for at være rettet mod mange kanaler. Koncernens mobilbankservices blev særligt rosende omtalt af medlemmerne af bedømmelseskomitéen. Prisen for bedste forretningsstrategi er den anden pris, Nordic Baltic Holding koncernen er blevet tildelt. Koncernens bank i Finland, Merita Bank, modtog ligeledes prisen for bedste finske bank. Yderligere information: Erik Evrén +46 8 614 8611 Anne Thommesen +45 33 33 12 35 Lauri Peltola +358 9 165 42324 ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/28/20000828BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/28/20000828BIT00660/bit0002.pdf