Nordic Capital skruer op for blusset for Siteimprove med Morten Hübbe som ny formand og med nyt partnerskab med Chr. Augustinus Fabrikker

Nordic Capital-porteføljevirksomheden Siteimprove, der er en ledende virksomhed inden for optimering af digitale brugeroplevelser og digital marketing, har udnævnt Morten Hübbe som formand for at accelerere væksten. Morten Hübbe tilfører betydelig erfaring inden for finansielle services, software og teknologi som koncernchef for Tryg, næstformand for bestyrelsen i SimCorp. Derudover indtræder Chr. Augustinus Fabrikker som strategisk minoritetspartner i Siteimprove for at styrke den internationale ekspansion yderligere

“Siteimprove er et af verdens ledende SaaS selskaber med et stort potentiale for fortsat vækst. Selskabet har et verdensklasseprodukt, som gør det muligt at reducere uligheden i samfundet ved at hjælpe mennesker med handicaps med at få adgang til en digitaliseret verden, og som skaber vækst på tværs af grundlæggende digitale discipliner. Nordic Capital er meget glade for at støtte Siteimproves videre internationale ekspansion og for at kunne tilføre yderligere ekspertise på dette felt. Morten Hübbe er en meget erfaren leder inden for software og teknologi, og han kommer med et unikt sæt af kompetencer og erfaringer, som vil hjælpe Siteimprove med at skalere op og vokse”, siger Fredrik Näslund, Partner og Head of Technology and Payments, Nordic Capital Advisors.

Morten Hübbe er koncernchef i Tryg, et af Nordens største forsikringsselskaber, og næstformand for bestyrelsen i SimCorp, en af verdens førende udbydere inden for integrerede investerings-management løsninger. Han har omfattende erfaring, når det gælder etablering af stærke fintech virksomheder. Morten Hübbe har mere end 25 års erfaring i forsikring, heraf næsten 20 år på højeste ledelsesniveau. Derudover har Morten Hübbe bestyrelseserfaring fra finans-, software- og it-sektoren. Han er også nytiltrådt bestyrelsesformand i Conscia, en andet Nordic Capital portefølje-virksomhed.

”Siteimprove er af de hurtigst voksende softwarevirksomheder i Danmark, og det er meget spændende at være udpeget som formand for selskabet. Opgaven nu er at fortsætte væksten på det grundlag, Siteimproves stærke team og produktudbud har skabt og dets spændende kundeportefølje og solide forretningsplan. Jeg glæder mig til at støtte selskabet med min erfaring på denne rejse, siger Morten Hübbe.

Virksomheden, der blev grundlagt i 2003 af CEO Morten Ebbesen, har hovedsæde i København. Selskabet er vokset støt siden starten og har i dag kontorer i Europa, Nordamerika og Asien. Siteimprove beskæftiger 550 medarbejdere i 15 lande, som betjener mere end 7.200 kunder verden over. Siteimproves kunder er primært inden for den finansielle sektor, pharmaindustrien, sundhedssektoren samt den offentlige sektor – og inkluderer en række af verdens mest respekterede organisationer.

I oktober 2020 blev Nordic Capital majoritetsaktionær i tæt partnerskab med selskabets CEO og grundlægger Morten Ebbesen. Nu indtræder også Chr. Augustinus Fabrikker, en veletableret og langsigtet ejer i Danmark, som strategisk minoritetsaktionær med sigte på at understøtte bæredygtig værdiskabelse.

Claus Gregersen, CEO, Chr. Augustinus Fabrikker, udtaler: ”Først og fremmest er vi oprigtigt imponerede over de kompetencer og den innovationskraft, vi oplever i Siteimprove og dernæst er det for Chr. Augustinus Fabrikker en rigtig god mulighed for aktivt at investere i en virksomhed, som ønsker at vokse internationalt ud fra dets danske base. Det er den form for muligheder, vi eksisterer for at understøtte”.

Technology & Payments er en af Nordic Capitals nøglefokusområder med en omfattende erfaring, et stærkt og aktivt sektornetværket og et dedikeret team med lokal tilstedeværelse på tværs af Nordeuropa. Siden 2018 har Nordic Capital gennemført 18 platforms-investeringer i denne sektor inklusive tidligere og nuværende investeringer som Bambora, Trustly, Conscia, BOARD International og Signicat.

Katarina Janerud, Communications Manager
Nordic Capital Advisors

Siteimprove
Jesper Termansen, Chief Marketing Officer
e-mail: jte@siteimprove.com

Chr. Augustinus Fabrikker
e-mail: info@augustinusfabrikker.dk

Om Siteimprove

Siteimprove er en SaaS-platform, der hjælper virksomheder med at opnå deres digitale potentiale ved at give konkrete indsigter i, hvad de kan forbedre på deres websites for at kunne levere en optimal brugeroplevelse og vækste deres forretning. Siteimprove har 550+ medarbejdere på tværs af 13 kontorer og hjælper mere end 7,200 kunder globalt. Virksomheden har 17+ års digital ekspertise og samarbejder med førende organisationer som W3C, FN og Adobe. Derudover tilbyder selskabet den bedste tekniske support på markedet, akademi-kurser, digitale services samt integrationer med andre tech-platforme.

Nordic Capital er en ledende private equity investor med et stærkt engagement for at skabe stærkere, bæredygtige virksomheder gennem operationelle forbedringer og udviklende vækst. Nordic Capital fokuserer på udvalgte regioner og sektorer, hvor man har stor erfaring og en solid historie. Kernesektorerne er sundhed, teknologi og betalingsløsninger, finansielle tjenester samt industrielle produkter og forretningsydelser. Nøgleregioner er Nordeuropa og på sundhedsområdet hele verden. Siden etableringen i 1989 har Nordic Capital investeret mere end 15 milliarder euro i over 110 investeringer. Nordic Capital-fondene er hjemmehørende på Jersey og rådgives af en række rådgivervirksomheder i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland, Storbritannien og USA, der hver for sig eller samlet benævnes Nordic Capital Advisors. Yderligere information om Nordic Capital kan findes på www.nordiccapital.com

Om Chr. Augustinus Fabrikker

Chr. Augustinus Fabrikker er et datterselskab under Augustinus Fonden, som er en af Danmarks største kultur-fonde. Den industrielle arv kan føres tilbage til 1750, og fokus på værdiskabelse tager udgangspunkt i denne langsigtede tradition. Som led i en strategi om at være en langsigtet, dedikeret og værdiskabende ejer, består porteføljen af betydelige ejerandel i succesfulde og ikoniske danske virksomheder som Tivoli, Jeudan, Royal Unibrew, STG, møbelvirksomhederne Fritz Hansen og GUBI samt Gyldendal. Gennem ejerskaberne er målet at skabe værdi til gavn for danske virksomheder og samfundet. Med en balance på mere end 30 mia. kr. gør afkastet fra Chr. Augustinus Fabrikkers investeringer det muligt for fonden at indfri meget betydelige non-profit kulturelle, sociale og forskningsmæssige formål. Yderligere information om Chr. Augustinus Fabrikker på https://augustinusfabrikker.dk/