NGM-børsen leverer handelssystem til AktieTorget

Fra og med 17. november i år vil Elasticia, der ejes og drives af NGM, være AktieTorgets nye handelssystem. Al handel på NGM og AktieTorget vil dermed ske i et og samme handelssystem.

Handelssystemet Elasisticia er udviklet af Nordic Growth Market og blev lanceret i efteråret 2010.

”Vores handelssystem har siden lanceringen vist sig at være enormt robust og driftssikkert. Vi har introduceret innovationer i handelssystemet, som i dag er markedspraksis. Nogle af Europas største market makers har tidligere valgt os og rost vores system. At endnu en stor spiller på markedet nu vælger vores handelssystem, er et yderligere tegn på, at NGM leverer topkvalitet. Vores tilbud til vores medlemmer bliver nu endnu stærkere med ca. 200 selskaber og 12.000 andre værdipapirer. Det er med stor glæde og optimisme, at vi nu indgår dette samarbejde med AktieTorget,” siger Tommy Fransson, vice adm. direktør hos NGM.

Skiftet indebærer flere fordele for AktieTorget og vores kunder. Systemet vil gøre det nemmere for os at gennemføre ændringer for at leve op til markedets behov. Det gør det også enklere at udvide vores tilbud til nye og eksisterende selskaber, blandt andet ved på sigt at kunne acceptere handel i flere nordiske valutaer. Derudover skaber det bedre samarbejdsmuligheder omkring MiFid II. Investorerne, selskabet og vores partnere vil ikke komme til at mærke nogen forskel, når skiftet finder sted i november – det var meget vigtigt for os, da vi skulle vælge system”, siger Peter Gönczi, adm. direktør for AktieTorget, i selskabets pressemeddelelse.

Information til medlemmer og integratorer vil ske separat og vil også kunne findes på www.ngm.se/for-medlemmar/

Tommy Fransson, vice adm. direktør

+46 8 566 390 49

tommy.fransson@ngm.se

Om Nordic Growth Market

NGM er en autoriseret børs med aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Børsen er grundlagt i 1984 og er i dag et helejet datterselskab til Börse Stuttgart, Tysklands førende børs for private investorer. NGM tilbyder en komplet markedsplads for børshandlede investeringsprodukter og stiller en komplet arena til rådighed for selskaber, der gerne vil børsnoteres. Mere information om NGM kan fås på www.ngm.se. Følg os på Linkedin og Twitter. Nordic Growth Market NGM AB - SE-111 57 Stockholm, Mäster Samuelsgatan 42.