Århus virksomhed bliver landsdækkende.

Report this content

Anlægsgartner NYGAARD fusionerer med OK Grøn Anlæg og skaber arbejdspladser til 350 medarbejdere. OKNygaard A/S placerer sig som en af de absolut største aktører på markedet.

OKNygaard er skabt gennem en fusion mellem OK Grøn Anlæg A/S med hovedsæde i Borup, Sjælland og Bent Nygaard Anlæg A/S (NYGAARD) med hovedsæde i Hasselager. De to virksomheder dækker tilsammen alle dele af anlægsgartnerbranchen. Begge virksomheder har været kåret som Gazelle virksomheder flere gange, ligesom de begge har været nomineret til ”Entrepreneur of the Year”.

Fusion som følge af ændrede markedsvilkår

“Anlægsgartnermarkedet har ændret sig markant siden kommunalreformen. Færre opgaver sendes til lokale håndværkere og mindre firmaer, men udbydes i stedet i licitationer, ofte som større pakker og rammeudbud. Samtidig er kravene til dokumentation og hele papirgangen steget markant. På den anden side ser vi også tydeligt, at virksomhederne skal være lokale for at kunne betjene det lokale erhvervsliv og boligselskaberne. Det kræver kontorer og fysisk tilstedeværelse i de større byer”, fortæller OKNygaards ordførende direktør, Ole Kjærgaard.

For store til at være små og for små til at være store

OKNygaard løser ved fusionen opgaver i 90% af landets kommuner og har adresser 15 steder i Danmark. Virksomheden tilbyder drift- og plejeløsninger i hele landet, og anlægsaktiviteterne dækker alt fra parkanlæg, belægning og cykelstier til specialkoncepter som kunstgræs og LAR.

”Man kan sige, at vi var blevet for store til at være små og for små til at være store”, direktør Holger Hansen, som understreger, at OKNygaard ved fusionen har opnået både størrelse og lokal tilstedeværelse i stort set hele Danmark.

OKNygaard har sat solide vækstmål og forventer en lønsom omsætning på mere end 400 mio. kr. i løbet af de næste 3-4 år.

Fusionen blev offentliggjort den 28. maj 2013 og træder i kraft den 1. juli 2013.

Den øverste ledelse består af:

Ordførende direktør Ole Kjærgaard
Direktør Holger Hansen
Direktør Kim Aaskov
Direktør Peter Porup

Fakta om OK Grøn Anlæg A/S

• Etableret i 1993
  • Antal medarbejdere: 140-180
  • Kunder: Primært virksomheder, boligselskaber, stat og kommuner
  • Geografisk spredning: Sjælland, Lolland, Falster og Fyn
  • Hovedkontor i Borup med lokale afdelinger i København, Ballerup, Greve, Holbæk , Nykøbing F og Odense.
  • Modtaget Nordeas Erhvervspris

Fakta om NYGAARD

• Etableret i Horsens i 1979
  • Antal medarbejdere: 140-180
  • Kunder: Primært virksomheder, boligselskaber, stat og kommuner
  • Geografisk spredning: Primært Jylland, men også Fyn og Sjælland
  • Hovedkontor i Hasselager med lokale afdelinger I Farum, Odense, Middelfart, Kolding, Vejle, Horsens, Randers og Aalborg.
  • Nygaard var den første anlægsgartnervirksomhed i Danmark, der blev arbejdsmiljøcertificeret.

Ordførende direktør Ole Kjærgaard

Direktør Holger Hansen

Mobil: 2021 1834

OKNygaard er en landsdækkende anlægsgartner. Virksomheden tilbyder drift- og plejeløsninger i hele landet. Anlægsaktiviteterne dækker alt fra cykelstier til specialkompetencer som kunstgræs og LAR. Virksomheden har 350 medarbejdere og har været Gazellevirksomhed syv gange.

Tags: