Mikroskopikamera sætter nye standarder

Nyt Olympus DP72 mikroskop digitalkamera for uovertruffen hastighed og klarhed
Med dets uovertrufne fleksibilitet, kombinerer det nye 12.8 megapixel Olympus DP72 digitale mikroskopikamera høj følsomhed, hastighed, opløsning og kvalitet, uden begrænsninger. Med markedsledende billede-optagelseshastighed, billedvisning med ukomprimeret RGB, og en række avancerede egenskaber, sætter DP72 nye standarder for alle laboratoriers behov for dokumentation.

Det nye DP72 digitalkamera er meget fleksibelt og byder på avancerede billedbehandlingsfunktioner, hvilket gør det ideelt for patologiapplikationer, hvor troværdig farvegengivelse er essentielt for klare og entydige diagnoser. Pixelskiftteknologien giver billeder i høj opløsning med et enkelt tryk på en knap. Et 12.8 Megapixel (4140 x 3096 pixels) billede i højeste opløsning med fremragende klarhed og detaljer, opnås på under 2,5 sekunder. Det enestående kamera har en lang række billedopløsninger til alle forstørrelser og eksperimentelle krav. I livefunktionen kan opløsningen på 1360 x 1024 vises med 15 billeder pr. sekund (FPS) uden farveskift ved flytning af emnerne, hvilket gør det ideelt for levende billeddokumentation.
Hvis prøven er helt eller delvist mørk, gør DP72’s fleksibilitet det muligt at optage s/h billeder med exceptionel følsomhed og lav baggrundsstøj. Denne præcision sikres via den Peltier-køling som chip’en har. Chip’en køles til 10 oC under den omgivende temperatur. Den skræddersyede monokromfunktion giver brugeren mulighed for at maksimere read out intensiteten af specifikke farver ved at fremhæve den respektive pixelfarve. Følsomheden kan øges ved at implementere binning, som kombinerer lysintensiteten ved at samle pixels til 2 x 2 eller 4 x 4 pixelområder. Dermed produceres konsekvent klare, skarpe billeder for alle belysningsmetoder og eksperimentielle protokoller.

Kontaktoplysninger:

Olympus Danmark A/S