Organisationsændring i OMX Exchanges

Som led i OMX’ sammenlægning med Københavns Fondsbørs vil der ske en organisations- ændring i divisionen OMX Exchanges. Den nye organisation træder i kraft den 1. april 2005.

Jukka Ruuska fortsætter som administrerende direktør for divisionen OMX Exchanges og børschef for Stockholmsbörsen. Hans-Ole Jochumsen, administrerende direktør for Københavns Fondsbørs, bliver viceadministrerende direktør for divisionen og chef for enheden Business Development. Jukka Ruuska og Hans-Ole Jochumsen kommer begge til at sidde i OMX’ direktion. OMX Exchanges vil fortsat organisere sine aktiviteter, således at dannelsen af et integreret nordisk og baltisk marked bliver lettere, og således at divisionen er i stand til at støtte og arbejde tættere på såvel regionale som lokale kunder. Aktiviteterne organiseres således: Cash Market Sweden, Cash Market Finland, Cash Market Denmark, Derivatives Markets, Information Services og Baltic Markets. For at sikre visionen om et integreret nordisk og baltisk værdipapirsmarked vil det lokale udbud af handels- og udstederaktiviteter på tværs af regionen blive koordineret af enheden Cash Markets Products med Jouni Torasvirta som chef. • Jenny Rosberg, nuværende chef for Corporate Finance i Erik Penser Fondkommission, er blevet udnævnt til chef for Cash Market Sweden. Jenny Rosberg tiltræder stillingen den 14. marts. • Jouni Torasvirta, nuværende chef for OMX Exchanges Cash Markets er blevet udnævnt til chef for Cash Market Finland. Jouni Torasvirta fortsætter desuden som børschef for Helsingforsbørsen. • Jan Ovesen, nuværende direktør for Københavns Fondsbørs, er blevet udnævnt til chef for Cash Market Denmark. • Henrik Paulsson, nuværende chef for OMX Exchanges Derivatives Markets, fortsætter som chef for Derivatives Markets. • Peter Belling, nuværende underdirektør og overordnet ansvarlig for Aktier & Investeringsforeninger og Markedsdata på Københavns Fondsbørs, er blevet udnævnt til chef for Information Services. • Johan Rudén, nuværende seniorprojektleder i CEO office i OMX, er blevet udnævnt til chef for Baltic Markets. Derudover er Daiga Auziņa-Melalksne, nuværende næstformand i direktionen på Rigabørsen, blevet udnævnt til chef for aktiviteterne i Letland. • Anders Ackebo, nuværende chef for overvågningsenheden i OMX Exchanges, fortsætter som chef for Overvågningen. Organisationsdiagram findes på følgende link: http://www.omxgroup.com/orgchartexchanges For yderligere information, kontakt: Jukka Ruuska, President, OMX Exchanges +46 8 405 67 01 Annika Molander, Vice President, Communications, OMX Exchanges +46 8 405 66 10