Den Nordiske Børs byder Investea Stockholm Retail velkommen på First North

I dag begynder handlen med Investea Stockholm Retail aktier på First North i Danmark. Inklusive Investea Stockholm Retail udgør First North nu 115 selskaber.

Investea Stockholm Retail er et dansk aktieselskab, hvis formål er at eje og drive butikscentret Hallunda Centrum, placeret i Stockholm-regionen. Butikscentret er oprindeligt opført i 1973 og gennemgik en renovering i årene 1999 og 2000. Investea overtog administrationen af Hallunda Centrum i 2004, og centeret er netop blevet kåret som et af de hurtigst voksende centre. Under Investeas administration er centrets omsætning steget med 60 procent.
Hallunda Centrum har et samlet udlejningsareal på ca. 24.363 m² fordelt på cirka 50 lejere. Centret har cirka fire millioner besøgende hvert år og er attraktivt beliggende i Stockholm-området.
Butikscentrets økonomi har udviklet sig positivt i årene siden 2005, og Investea Stockholm Retail forventer, at det vil fortsætte, da området rummer mange udviklingsmuligheder, som for eksempel udbygninger samt opførsel af nye bolig- og butiksarealer.

”Vi er glade for at kunne byde Investea Stockholm Retail velkommen til First North. Der findes endnu ikke mange selskaber inden for dette område på First North, så vi er glade for, at Investea Stockholm Retail har søgt til. Måske kan de inspirere andre,” siger Jan Ovesen, adm. direktør, OMX Den Nordiske Børs København.

En handelspost i Investea Stockholm Retail, hvis kortnavn er INVSTO, udgør 2500 aktier. Selskabet er registreret i sektoren Finans.